fajerwerki

Jak dbać o bezpieczeństwo? Fajerwerki i petardy.
KoalaKoala - specjalista Tipy.pl

Sylwester jest najhuczniejszym dniem w całym roku. Bawimy się i tańczymy oczekując na godzinę 24 o której zwyczajowo witamy Nowy Rok błyskami petard i fajerwerków. Przestrzegajmy poniższych zasad, aby Nowy Rok był szczęśliwy i nie rozpoczął się dla nas, ani dla naszych najbliższych nieszczęściem lub nawet tragedią.
1
Fajerwerki noworoczne
Przed odpaleniem petardy powinniśmy zawsze zapoznać się najpierw z instrukcją obsługi.
2
Należy bezwzględnie zachować wszelkich środków ostrożności.
3
Należy używać petard wyłącznie w miejscach w których ich użycie nie stanowi zagrożenia dla życia lub zdrowia ludzi.
4
Nie należy trzymać petard, fajerwerków i innych materiałów pirotechnicznych w dłoniach.
5
Nie należy używać petard itp artykułów pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
6
Nigdy nie wolno używać fajerwerków ani petard w zamkniętych pomieszczeniach. Nie należy także odpalać ich z okien, tarasów ani balkonów.
7
Używanie petard, fajerwerków itp dozwolone jest od 18 roku życia.
?

Wskazówki
* Artykuły pirotechniczne kupujmy wyłącznie w sklepach, które posiadają zezwolenia na sprzedaż tychże wyrobów.
* Należy kupować wyłącznie wyroby oznaczone jako klasa I i II (III klasa jest przeznaczona do użycia jedynie w profesjonalnych pokazach).

!

Uwaga!
* Sprzedaż materiałów pirotechnicznych osobom poniżej 18 roku życia jest zabroniona.
* Zgodnie z “Ustawą z dnia 22 czerwca 2001 roku o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym”, obowiązuje bezwzględny zakaz sprzedaży materiałów pirotechnicznych osobom poniżej osiemnastego roku życia.
* Nieprzestrzeganie przepisów w tym zakresie grozi karą grzywny, ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności do lat 2.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane