farbowanie jajek kapustą

Jak farbować jajka czerwoną kapustą?

jeanny - specjalista Tipy.pl
farbowanie jajek kapustą
1 z 7
Mimo że w dzisiejszych czasach w sklepach pełno gotowych barwników do pisanek, warto zainteresować się metodami wykorzystywanymi przez nasze babki i prababki. Takie farbowanie jest nie tylko w pełni ekologiczne i tanie, ale także o wiele bardziej twórcze. Dziś pokażę ci prosty sposób na zafarbowanie jajek na niebiesko za pomocą czerwonej kapusty. Przekonaj się, że nie jest to wcale trudne i do dzieła!
P

jajka ugotowane na twardo, pół czerwonej kapusty, nóż, 2 łyżki octu, 1 litr wody, garnek, miska

1
Posiekaj połówkę kapusty na kawałki.
2
Do dużego garnka wlej 1 litr wody, 2 łyżki octu, po czym umieść w nim posiekaną kapustę. Ustaw garnek na palniku i doprowadź mieszaninę do wrzenia, następnie skręć ogień na mniejszy.
3
Gotuj kapustę na wolnym ogniu przez przynajmniej pół godziny (do godziny), po czym zlej powstały barwnik do miski.
4
Zanurzaj jajka w barwniku i eksperymentuj z nasyceniem niebieskiego koloru. Im dłużej pozostaną zanurzone, tym kolor będzie ciemniejszy.
5
Jeśli chcesz jasnoniebieskie jajka, zanurz jajka w barwniku o pokojowej temperaturze na ok. 30 minut.
6
Piękny szafirowy kolor uzyskasz, gdy jajka pozostawisz w takim barwniku przez całą noc.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Pisanka
wielkanocne dekoracje
zwierzaczki z wydmuszek

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane