pisanki z marcepana

Jak zrobić pisanki marcepanowe?

prozaczek - specjalista Tipy.pl
pisanki z marcepana
1 z 4
Nie masz czasu na skomplikowane projekty związane z Wielkanocą, ale jednocześnie pragniesz zrobić miłą niespodziankę swoim dzieciom? Te urocze kolorowe pisanki, zrobione z marcepana, na pewno im się spodobają i, co równie ważne, posmakują. A zrobisz je dosłownie w pięć minut. Zainteresowana? Mam nadzieję, że tak. Nie daj się dłużej namawiać, tylko do dzieła!
P

na marcepan: 1 ½ szklanki mąki migdałowej, 1 szklanka cukru pudru, 1 białko z jaja kurzego (lub 2 łyżki syropu kukurydzianego), ½ łyżeczki ekstraktu migdałowego, szczypta soli; poza tym: suszone owoce lub orzechy, barwniki do żywności, pędzelek

1
marcepan
W misce wymieszaj ręką dokładnie mąkę migdałową z cukrem pudrem. Kiedy nie będzie już żadnych grudek, dodaj kolejne składniki i zamieszaj wszystko łyżeczką lub szpatułką. Powinno powstać gęste ciasto. Zagnieć ciasto w rękach tak, by nabrało jednolitej, gładkiej konsystencji. Na początku może być trochę lepiące, jeśli trochę odleży już takie nie będzie. Jeśli jednak odniesiesz wrażenie, że nadal się lepi, możesz domieszać jeszcze odrobinę cukru pudru.
2
Z przygotowanego wcześniej marcepanu uformuj jajka o dowolnej wielkości. Wewnątrz każdego z nich ukryj jakąś niespodziankę w postaci kawałka suszonego owocu czy orzecha. Może to być też trochę czekolady. Następnie odstaw je na przynajmniej pół godziny. Dopiero po upływie tego czasu możesz zabrać się za farbowanie na wybrane kolory.
3
marcepan
Teraz możesz pomalować je, wykorzystując do tego pędzelek i barwniki do żywności. Potem wystarczy tylko ułożyć kolorowe pisanki w koszyczku i wyeksponować go na stole. Smacznego!
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane