atmosfera w pracy, miła atmosfera w pracy,  współpracownicy

Jak poprawić atmosferę w pracy?

EluniaElunia - specjalista Tipy.pl
Tylko niewielu z nas ma szczęście pracować w zgranym, zgodnym zespole. Reszta musi znosić skutki współpracy z ludźmi, którzy swoją złośliwością lub niekompetencją niszczą atmosferę w pracy. Najgorsze jest to, że takich znajomych nie sposób unikać. Najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie w codzienne relacje odrobiny humoru i życzliwości. Rozluźni to atmosferę w pracy i powstrzyma ludzi od nastawiania się przeciwko sobie. Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, żeby poprawić atmosferę w pracy:
1
Dużo żartuj i opowiadaj dowcipy. Śmiech stworzy przyjacielską atmosferę, która pomoże we właściwej współpracy.
2
Nie zwracaj uwagi na różnice, które was dzielą. Spróbuj dostrzec w swoich kolegach ich zalety, nawet jeśli są głęboko ukryte. Przyjrzyj się ich charakterom. Każdy potrzebuje zainteresowania i uwagi, ale okazuje to na swój sposób.
3
Stosuj konstruktywną krytykę, nie bądź wulgarny ani sarkastyczny. Musisz być bardzo taktowny, gdy wchodzisz w dyskusję, nawet jeśli jesteś pewien, że to ty masz rację. Zwracaj współpracownikom uwagę na to co zrobili źle, nie krytykując przy tym tego, kim są. Nie wytykaj im ich wad, nie śmiej się z niedoskonałości. Spróbujcie wspólnie zaleźć najlepsze rozwiązanie problemu.
4
Nie dawaj się ponieść emocjom. Stres i przemęczenie mogą sprawić, że napięta atmosfera w pracy przerodzi się w konflikt. We wszystkim co robisz kieruj się chłodnym profesjonalizmem.
5
Unikaj plotek i rozmów na tematy osobiste. Można się przyjaźnić bez poruszania delikatnych tematów. Podtrzymuj rozmowę tak długo jak się da, opierając się jednak na sprawach zawodowych.
6
W każdym zespole panuje rywalizacja. Twoi koledzy mogą czasem uciekać się do nieuczciwych metod, takich jak szantaż, czy donos. Porozmawiaj z każdym z nich i wytłumacz jak ważna dla rozwoju firmy (a przy tym także dla nich samych) jest praca zespołowa.
7
Bądź dyplomatyczny i demokratyczny. Nawet jeśli znasz najlepsze rozwiązanie problemu, wysłuchaj, co na ten temat mają do powiedzenia inni. Jesteście przecież zespołem. Pokaż, że akceptujesz różne poglądy. Twoi współpracownicy poczują się docenieni i zmotywowani do czynnego udziału w dyskusjach w przyszłości.

Powiązane porady

przepracowanie
enegriczna osoba
plotki w pracy

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

angelic
02.04.2014
Bardzo trafne porady, myślę,że gdyby każdy lub chociaż większość stosowała je w firmie to stosunki w pracy będą przyjazne i oparte na szacunku i życzliwości, i o to chodzi :-)
julian
01.09.2011
Rzeczywiście atmosfera w pracy powinna być jak najlepsza zarówno z punktu widzenia pracodawcy jak i pracowników. Słyszałem że jedną z firm gdzie panują poprawne stosunki jest Politech z Osielska pod Bydgoszczą.