bułeczki w kształcie króliczków

Jak zrobić bułeczki - króliczki?

prozaczek - specjalista Tipy.pl
bułeczki w kształcie króliczków
1 z 6
Miękkie, puszyste, słodkie. Nie tylko na Wielkanoc. Bułki z pastą z czerwonej fasoli są wprost uwielbiane przez Chińczyków, Japończyków i Koreańczyków. Tam serwuje się je na wiele okazji, nieważne, czy to śniadanie, czyjeś urodziny, podwieczorek czy - jak tutaj - świąteczna przekąska. Niech i Polacy poznają smak tych pysznych bułeczek, naprawdę warto! Dzieci będą zachwycone, a i na ustach dorosłych pojawi się na ich widok szeroki uśmiech. Z poniższego przepisu zrobisz dziesięć takich króliczków.
P

1 3/4 szklanki mąki, 1/4 szklanki cukru pudru, 1 łyżeczka drożdży instant, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 łyżka odtłuszczonego mleka w proszku, 1/8 łyżeczki soli, 1 łyżka oleju rzepakowego, 6 łyżek letniej wody + 1-2 łyżeczki więcej (w razie potrzeby), 1/2 szklanki + 2 łyżki pasty z czerwonej fasoli adzuki (koshian) - dostępna w niektórych polskich sklepach, można też zrobić ją w domu, czarny sezam (lub coś innego na oczy króliczków), różowe cukierki do żucia (na uszy i nosy), tłuszcz w sprayu, maszyna do robienia ciasta, duża miska, stolnica, pergamin, wykałaczka

1
Umieść wszystkie suche składniki w pojemniku do miksowania. Rozpocznij od mieszania na niskich obrotach. Stopniowo dodawaj wodę i olej. Po ok. 3 minutach powinna powstać kleista kula. Jeśli tak się nie stało, dodaj jeszcze 1-2 łyżeczki wody. Nadal mieszaj ciasto na niskich obrotach przez ok. 10 minut, aż kula stanie się miękka i elastyczna. Do wnętrza miski rozpyl delikatnie odrobinę tłuszczu w sprayu, pokryj nim też ciasto. Umieść kulę w misce i przykryj folią. Teraz musisz poczekać, aż kula podwoi swoją objętość.
2
Kiedy to nastąpi możesz wyjąć ciasto na stolnicę. Wyrób je nieco dłońmi, po czym podziel na 10 równych części za pomocą ostrego noża. Z każdego kawałka zrób kulkę, spłaszcz ją i wypełnij ok. 1 łyżką pasty z czerwonej fasoli. Zawiń ciasto szczelnie tak, by pasta nie wypływała, uformuj je w lekko spłaszczony jajowaty kształt i umieść na pergaminie.
3
Za pomocą lekko zwilżonej wykałaczki nanieś na bułeczki ziarna sezamu, będą to oczy króliczków. Piecz w piekarniku nagrzanym do ok. 180 stopni Celsjusza przez ok. 15 minut.
4
W międzyczasie zrób z cukierków do żucia uszka i noski króliczków. Kiedy bułki ostygną, udekoruj je nimi, jako spoiwa używając odrobiny wody.
5
I już możesz serwować japońskie bułeczki w kształcie króliczków. Doskonale smakują w towarzystwie zielonej herbaty. :)
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane