Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Nabiał > 10 przydatnych zastosowań skorupek z jaj

10 przydatnych zastosowań skorupek z jaj

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Jajka to cenny element nie tylko na wielkanocnym stole. Zazwyczaj doceniamy tylko ich zawartość, zupełnie zapominając o niepozornej, lądującej w koszu na śmieci skorupce. A szkoda, ponieważ skorupki z jaj mają wiele użytecznych zastosowań. Pomagają zwalczyć szkodniki w ogrodzie, łagodzą ból, przywracają skórze piękny wygląd, przydają się podczas sprzątania. 10 przykładów zastosowań skorupek z jaj znajdziesz poniżej.
1
ślimaki
Sposób na szkodniki w ogrodzie

Martwisz się, że w tym roku sarny i ślimaki zniszczą wszystkie rośliny w twoim ogródku? Jest na nie sposób. Rozsyp pokruszone skorupki jaj na liściach nadgryzionych roślin i dookoła ogrodzenia. Ślimaki nie będą mogły przedostać się przez taką zaporę, a sarny stracą zainteresowanie roślinami, ponieważ nie znoszą zapachu jajek.
2
ból stawów
Szybka ulga w bólu stawów

Ból stawów potrafi udaremnić wykonywanie codziennych czynności. Ulgę mogą przynieść skorupki jaj. Jedną skorupkę pokrusz i umieść w słoiku. Zalej ją octem jabłkowym i zakręć słoik. Odczekaj około 2 dni, aż skorupka się rozpuści. Następnie wetrzyj ją w bolące miejsca. W skorupkach jaj zawarte są składniki przyczyniające się do zdrowia stawów: kolagen, chondroityna, glukozamina i kwas hialuronowy. Przenikają one do octu, gdy skorupka rozpuszcza się w nim. Tak przygotowana mikstura zachowa świeżość przez kilka miesięcy pod warunkiem, że będziesz przechowywać ją w ciemnym i chłodnym miejscu.
3
zadbane paznokcie
Sposób na suche skórki wokół paznokci

Skóra wokół twoich paznokci jest przesuszona i łuszczy się? Zastosuj skorupki jaj! Kilka kawałków skorupki wraz ze znajdującą się pod spodem błoną pokrusz. Następnie przyklej je błoną w dół dookoła przesuszonych skórek. Odczekaj do czasu, aż poczujesz, że błona zrobiła się sucha. Zawarte w niej składniki (np. kwas hialuronowy) przenikną w głąb skórek zmiękczając je i odżywiając.
4
piękna skóra
Metoda na gładką i miękką skórę

Przywróć cerze blask niedrogą i zupełnie naturalną maseczką: sproszkuj jedną lub dwie skorupki i wymieszaj z białkiem jednego jajka. Nałóż maseczkę na twarz i pozostaw do wyschnięcia. Następnie spłucz maskę ciepłą wodą. Działające jak delikatny peeling skorupki usuną martwy naskórek, a zawarty w nich wapń przyspieszy regenerację komórek skóry i wyrówna odcień karnacji. Efekt: miękka i świetlista cera. I to zaledwie po jednym zastosowaniu!
5
czyszczenie zlewu
Delikatne czyszczenie każdej powierzchni

Znalezienie środków czystości, które nie podrażniają skóry czy błon śluzowych może być prawdziwym problemem. Jest jednak naturalna alternatywa dla tych specyfików – skorupki jaj. Sproszkuj kilka suchych skorupek jaj i umieść w plastikowym pojemniczku. Gdy zechcesz wyczyścić jakąś powierzchnię, po prostu nasyp odrobinę proszku na gąbkę i wyszoruj zabrudzony obszar. Proszek ze skorupek jaj usunie plamy i tłuszcz, ale nie podrażni wrażliwej skóry.
6
zlew
Sposób na udrożnienie rur

Jeśli zlew kuchenny ciągle się zatyka, problemem może być nagromadzenie się w rurach tłuszczu lub resztek jedzenia. Jest na to prosty sposób. Wsyp do zlewu kilka drobno pokruszonych skorupek jaj, a następnie odkręć wodę. Fragmenty skorupek spływając rurami oczyszczą je ze zgromadzonego na ich powierzchni osadu.
7
kawa
Metoda na smaczniejszą kawę

Poranna kawa jest gorzka i kwaskowata? Przed zaparzeniem dodaj do niej 1 łyżeczkę drobno pokruszonych skorupek jaj. Zawarty w skorupkach wapń zneutralizuje kwasowy odczyn kawy sprawiając, że będzie łagodniejsza w smaku i bardziej przyjazna dla żołądka. A jeśli nie odcedzasz fusów, dzięki skorupkom szybko osiądą one na dnie kubka.
8
karmnik
Odżywka dla ptaków

Planujesz w tym roku powiesić karmnik dla ptaków? Podaruj im coś ekstra. Pięć skorupek jaj włóż na około 20 minut do nagrzanego do temperatury 125°C piekarnika. Przez ten czas powinny wysuszyć się, ale nie zbrązowieć. Ostudź je i pokrusz na drobne kawałki, a następnie wysyp w karmniku. Zawarty w skorupkach wapń pomoże samicom ptaków znieść mocne jaja (które składają się w 95% z wapnia) i wzmocni ich układ kostny. Skorupki mogą być również przez ptaki użyte podczas budowy gniazd.
9
wazon
Sposób na wyczyszczenie wąskiego wazonu

Wyczyszczenie osadu zgromadzonego w środku wazonów i głębokich naczyń o nieregularnym kształcie może stanowić nie lada wyzwanie. Chyba nie zaskoczy cię już wiadomość, że i w tej kwestii skorupki jaj mogą się okazać przydatne. Pokrusz jedną lub dwie i wrzuć do środka wazonu. Zalej je ciepłą wodą i dodaj kilka kropel płynu do mycia naczyń. Kilkukrotnie zamieszaj. Płyn rozmiękczy osad, a skorupki usuną go z powierzchni naczynia. Ten sposób sprawdza się również podczas czyszczenia termosów.
10
pomidory
Pomoc w uprawie pomidorów

Jeśli chcesz w tym roku cieszyć się pięknymi, dorodnymi pomidorami, przed ich zasadzeniem dodaj do gleby jedną lub dwie pokruszone skorupki jaj. Gdy ulegną rozkładowi, zawarty w nich wapń przedostanie się do gleby. Pierwiastek ten przyspiesza wzrost niemal każdej rośliny, dlatego sposób ten możesz wykorzystać także w przypadku innych warzyw i krzewów znajdujących się w twoim ogródku.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się moli?
 3.4/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Joanna32pl - 2017-07-13
na szkodniki (slimaki) nie dziala...niestety
 
Znajomi już w drodze do Ciebie, a Twoje mieszkanie wygląda jak po klęsce żywiołowej? Nie tylko ty musiałaś zmagać się z...
Jak posprzątać w 3 minuty?
Znajomi już w drodze do Ciebie, a Twoje mieszkanie wygląda jak po klęsce żywiołowej?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt