dom dziecka, wolontariat, wolontariusz w domu dziecka

Jak zostać wolontariuszem w domu dziecka?
YvonaYvona - specjalista Tipy.pl

Wolontariat to forma dobrowolnej, bezinteresownej pomocy ludziom będącym w potrzebie. Teoretycznie, wolontariuszem może zostać każdy, niezależnie od wieku czy wykształcenia. Istnieje jednak jeden wyjątek – placówki opiekuńczo-wychowawcze. Aby zostać wolontariuszem w takiej placówce, należy być osobą pełnoletnią. Jeśli zatem pragniesz zostać wolontariuszem w Domu Dziecka, musisz mieć ukończone 18 lat.
1
Pamiętaj, że do wykonania stojących przed tobą zadań, prócz dobrych chęci, liczą się również predyspozycje i odpowiednia wiedza. Żeby zostać wolontariuszem w Domu Dziecka nie musisz być absolwentem pedagogiki, ale na pewno musisz kochać dzieci.
2
Nim przyłączysz się do wolontariatu, zastanów się, ile czasu będziesz mógł poświęcić swoim podopiecznym. Ważne jest, żebyś odwiedzał ich regularnie, przynajmniej raz w tygodniu. Dzieci łatwo przywiązują się do swoich opiekunów, nie skazuj ich więc na ból związany z kolejnym w ich życiu odrzuceniem.
3
Gdy zdecydujesz się zostać wolontariuszem, najlepszym rozwiązaniem będzie udanie się bezpośrednio do placówki, w której chcesz pracować. Tam dowiesz się szczegółów o charakterze pracy wolontariusza i potrzebach mieszkających tam dzieci. Możesz zostać również poproszony o wypełnienie krótkiej ankiety.
4
Innym sposobem jest poszukanie w Internecie Fundacji, które zajmują się organizowaniem wolontariatu w Domach Dziecka. Taką akcję prowadzi obecnie np. Fundacja Przyjaciółka. Wchodząc na stronę http://www.fundacja.przyjaciolka.pl/wolontariat/wolontariat-w-domu-dziecka/ możesz zapoznać się ze szczegółami akcji i zgłosić swoje uczestnictwo, wypełniając krótki formularz.
5
Każdemu wolontariuszowi w Domu Dziecka zostaje przydzielony opiekun. To on wskazuje wolontariuszowi konkretne dzieci, które mają zostać objęte jego opieką. Wolontariusz sam decyduje, ile czasu może poświęcić na wizyty i ustala ze swoimi podopiecznymi dogodne dla obu stron terminy.
?

Wskazówki
Po zakończeniu współpracy, wolontariusz otrzymuje zaświadczenie o odbytym wolontariacie.

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Michal
23.12.2019
Nie trzeba mieć 18 lat, ja mam 15 i pracuje w domu dziecka, pomagam w lekcjach etc.
Olga
06.11.2019
Jestem zainteresowana wolontariatem, sama mam dwójkę dzieci i wiem, ile miłości i uwagi potrzebują
Anna
12.03.2019
Bardzo bym chciała raz w tygodniu, gdyż na tyle pozwala mi czas i obowiązki mamy i żony.
Dorota
10.06.2018
Mam sporo wolnego czasu i chciałabym pomóc dzieciom w domu dziecka lub innym potrzebującym.
Yvona
27.11.2009
Najlepiej, jeśli udasz się bezpośrednio do placówki, w której chciałabyś pracować i zgłosisz gotowość do podjęcia wolontariatu.