koktajle na przeziębienie

3 przepisy na skuteczne koktajle na przeziębienie i grypę

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
koktajle na przeziębienie
1 z 5
Nasz organizm ma swoje sposoby radzenia sobie z infekcjami. Możemy mu jednak pomóc dostarczając odpowiednich witamin i składników odżywczych. Najbardziej skuteczne są te, które przyjmujemy w naturalnej postaci. Nie powinno więc dziwić, że domowy koktajl na przeziębienie przyspieszy rekonwalescencję znacznie szybciej, niż kolejna dawka cudownych środków „z telewizji”. Poniżej trzy sprawdzone przepisy na lecznicze koktajle owocowo-warzywne.
1
koktajl z buraków
Koktajl z buraków

Buraki zawierają wyjątkowy składnik fitoodżywczy o nazwie betanina. Jest to bardzo silny przeciwutleniacz o właściwościach przeciwzapalnych i oczyszczających z toksyn. Połączenie go z witaminą C, której źródłem są jabłka i szpinak daje skuteczny i całkowicie naturalny lek na przeziębienie i grypę.

Składniki: 1 duży burak, 1 zielone jabłko, garść świeżych liści szpinaku, 2 ogórki.

Wszystkie składniki zmiksuj blenderem. Z przepisu uzyskasz dwie porcje koktajlu.
2
koktajl z granatu
Koktajl z granatu i cytrusów

Grejpfruty i cytryny to doskonałe źródło witaminy C, która zwalcza objawy przeziębienia. Natomiast glukoza zawarta w granacie dostarcza organizmowi zastrzyk energii. Jarmuż działa przeciwzapalnie i jest źródłem przeciwutleniaczy.

Składniki: nasiona dużego granatu, 2 grejpfruty, 1 cytryna, pęczek świeżego jarmużu

Wszystkie wymienione wyżej składniki zmiksuj blenderem. Z przepisu otrzymasz dwie porcje koktajlu.
3
dynia piżmowa
Koktajl z dyni piżmowej i imbiru

Dynia piżmowa jest źródłem odżywczych kwasów tłuszczowych oraz beta-karotenu. Oba te składniki działają przeciwzapalnie. Imbir wygrzewa i działa napotnie, a cytryna to doskonałe źródło witaminy C. Dodatek kurkumy zwiększa działanie przeciwzapalne.

Składniki: 1 średniej wielkości dynia piżmowa (obrana, pestki usunięte) 2 cytryny, kawałek imbiru o długości około 5 cm (obrany), 1 łyżeczki kurkumy

Wszystkie składniki rozdrobnij blenderem i wymieszaj. Otrzymasz w ten sposób dwie porcje leczniczego koktajlu.
4
cytrusy
Inne warzywa i owoce pomocne w walce z przeziębieniem

Warzywa wspomagające walkę z przeziębieniem i grypą: buraki, marchewka, ogórki, seler, jarmuż, szpinak.

Owoce przeciw przeziębieniu i grypie: jabłka, cytrusy, owoce leśne.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane