grzyby portobello z jajkiem sadzonym

Jak zrobić grzyby portobello nadziewane jajkiem sadzonym i szpinakiem?

Gomez - specjalista Tipy.pl
grzyby portobello z jajkiem sadzonym
1 z 4
Szukasz oryginalnego pomysłu na przekąskę? Pieczarki portobello z jajkiem sadzonym na pewno przypadną ci do gustu. Szpinak, pomidory i wędzony ser żółty nadadzą całej potrawie wyjątkowego smaku. Grzyby możesz zaserwować na obiad, podać jako przekąskę podczas uroczystej kolacji lub zjeść na pożywne śniadanie. Przepis poniżej.
P

4 duże grzyby portobello, tłuszcz (masło, olej lub tłuszcz w sprayu), 1 łyżeczka oliwy z oliwek, 1/2 małej cebulki (posiekanej), 1/2 małego pomidora (pokrojony w drobną kostkę), 3/4 szklanki szpinaku (pokrojony w paski), 1/4 łyżeczki pieprzu, 1/8 łyżeczki soli, 1/4 szklanki startego wędzonego sera Gouda, 2 łyżki posiekanej natki pietruszki

1
grzyby portobello z jajkiem sadzonym - krok 1
Nagrzej piekarnik do 220°C. Przygotuj grzyby usuwając nóżki i blaszki. Obie strony każdej pieczarki portobello natłuść (najlepiej użyć do tego tłuszczu w sprayu). Ułóż kapelusze grzybów na blasze do pieczenia i włóż na 5 minut do nagrzanego piekarnika. Następnie wylej soki puszczone przez pieczarki i zmniejsz temperaturę pieczenia do 200°C.

Rozgrzej oliwę patelni umieszczonej na średnim ogniu. Podsmaż na niej cebulkę, aż się zrobi się złota (około 5 minut). Dodaj pomidory i szpinak. Gotuj do czasu, aż szpinak zacznie „więdnąć” (około 1 minutę). Dopraw solą i pieprzem.
2
Rozdziel farsz pomiędzy poszczególne grzyby. Wierzch pieczarek posyp tartym żółtym serem. Ostrożnie wbij jajko do środka każdego kapelusza. Żółtko powinno znaleźć się w zagłębieniu.
3
Włóż blachę ponownie do piekarnika i piecz grzyby do czasu, aż białko się zetnie (około 10 minut). Po wyjęciu udekoruj natką pietruszki. Podawaj ciepłe.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Placuszki z kalafiora
kebab
sos do spaghetti

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane