lampion z gliny

Jak zrobić lampion z gliny?

miss60 - specjalista Tipy.pl
lampion z gliny
1 z 9
Chcesz wprowadzić do swojego domu romantyczną, odrobinę tajemniczą atmosferę? Pomogą ci w tym oryginalne lampiony z gliny. Zrobisz je w naprawdę prosty sposób. Pamiętaj tylko, by w ich wnętrzu umieścić podgrzewacz ledowy. Wówczas nie będziesz musiała obawiać się, że zapomnisz zgasić świeczkę, a lampion nie nagrzeje się od jej płomienia. Szczegółowa instrukcja ze zdjęciami w dalszej części artykułu.
P

mata ochronna na blat, wałek, linijka, nożyk do gliny, plastikowe słomki do napojów, okrągła wykrawaczka lub inny przedmiot, który może za nią posłużyć

1
Ten lampion składa się z dwóch części: koła, z którego zrobione jest denko oraz prostokąta tworzącego boki walca. Do wykrojenia denka nie musisz używać wykrawaczki, może być to słoik, szklanka czy puszka. Zmierz obwód koła, aby określić długość dłuższego boku prostokąta. Długość krótszego boku prostokąta będzie zależeć od tego, jak wysoki ma być twój lampion.
2
Na macie ochronnej rozwałkuj glinę za pomocą wałka. Placek powinien mieć grubość ok. ½ cm. Sprawdź za pomocą linijki grubość rozwałkowanej gliny w kilku miejscach.
3
Teraz sięgnij po plastikową słomkę do napojów i za jej pomocą zrób w prostokącie kilkanaście otworów, przez które będzie potem przenikać światło ledowego podgrzewacza. Uwaga! Nie przesadź z ilością otworów, nie może ich być więcej niż gliny, bo wtedy będziesz mieć problem z ustawieniem prostokąta w pionie podczas formowania walca.
4
Posługując się linijką i nożykiem przytnij prostokąt do zaplanowanych rozmiarów.
5
Rozwałkuj drugi kawałek gliny na taką samą grubość i wytnij z niej koło wykrawaczką.
6
Owiń jeden z dłuższych boków prostokąta wokół okrągłej podstawy. Delikatnie dociskaj palcami bok do podstawy. Wygładź glinę opuszkami palców. W ten sam sposób połącz oba krótsze boki prostokąta.
7
Tak zrobiony lampion wstaw do piekarnika i "upiecz" go zgodnie z instrukcją na opakowaniu używanej przez ciebie gliny.
8
Wyjmij lampion z piekarnika i odczekaj, aż całkowicie ostygnie. Wtedy możesz umieścić w nim podgrzewacz ledowy, zgasić światło i cieszyć się romantycznym wieczorem. :)
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane