pieczony łosoś z edamame

Jak zrobić pieczonego łososia z edamame?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
pieczony łosoś z edamame
1 z 4
Potrzebny pomysł na szybki, smaczny i zdrowy obiad? Nie musisz szukać dalej, dobrze trafiłeś. Filety z łososia zapiekane w papierze pergaminowym pozwalają zatrzymać w rybie aromat i soki. Nie ma łatwiejszego sposobu na przygotowanie łososia. Polecam podać go z edamame (młodą soją), ale jest ona elementem nieobowiązkowym. Łosoś będzie smakował równie wyśmienicie w towarzystwie pomidorów z cebulką, czy ryżu.
P

225g łuskanej edamame (młodej soi), 2 szalotki, 1/4 szklanki natki pietruszki, 1 cytryna, sól, świeżo zmielony pieprz, 2-6 filetów z łososia, 1 łyżka oliwy z oliwek, 1 łyżka świeżego tymianku, papier pergaminowy

1
łosoś pieczony - krok 1
Nagrzej piekarnik do 200°C. Zetrzyj skórkę z cytryny, a następnie przekrój owoc na pół. Z jednej połówki wyciśnij sok, a drugą pokrój w plasterki.

Edamame ugotuj według instrukcji na opakowaniu. Odcedź i umieść w misie robota kuchennego razem z szalotkami, pietruszką, sokiem z cytryny, 1/4 łyżeczki soli i niewielką ilością pieprzu. Miksuj do uzyskania jednorodnej, ale grudkowatej papki. Sprawdź czy nie trzeba jej jeszcze doprawić.
2
łosoś pieczony - krok 2
W małej miseczce zmieszaj oliwę i tymianek. Arkusz papieru pergaminowego złóż na pół i wytnij z niego kształt podobny do serca. Przygotuj tyle arkuszy, ile kawałków łososia. Umieść filety w tak zrobionych kopertach. Posmaruj je z wierzchu oliwą wymieszaną z tymiankiem, dopraw dużą szczyptą soli oraz świeżo zmielonym pieprzem. Posyp skórką startą z cytryny, a na wierzchu każdego z filetów połóż po dwa plasterki cytryny.
3
łosoś pieczony - krok 3
Zawiń brzegi pergaminowych kopert. Umieść je na blasze do pieczenia i włóż na 10 minut do piekarnika. Następnie bardzo ostrożnie wyjmij je i umieść na talerzach. Podawaj z puree z edamame, koniecznie na ciepło.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

papryka faszerowana mięsem z indyka i serem
kurczak z mozzarella i pomidorami
roladki z kurczaka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane