zapalenie ucha, zapalenie ucha środkowego, zapalenie ucha leczenie

Jak leczyć zapalenie ucha?

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
1 z 6
Zapalenie ucha jest bolesne i irytujące. Najczęściej występuje po przebytym przeziębieniu lub innych chorobach układu oddechowego. Zapaleniu ucha zazwyczaj towarzyszy gorączka. Jeśli stwierdzisz u siebie objawy wskazujące na zapalenie ucha, najpierw udaj się do lekarza, a później zastosuj domową kurację, która razem z lekami przepisanymi przez lekarza pomoże ci wrócić do zdrowia. Domowe środki lecznicze są tanie, a większość z nas posiada je u siebie w domu. Właściwie dobrane domowe remedium może złagodzić ból ucha i pomóc zwalczyć infekcję.
1
sól
Włóż do mikrofalówki na 2-3 minuty filiżankę soli. Po wyjęciu przesyp sól do skarpetki, uważając, żeby się nie poparzyć. Przyłóż wypełnioną solą skarpetkę do zainfekowanego ucha, a rozpuści ona zalegającą w nim woskowinę.
2
ciepły kompres
Zanurz w gorącej wodzie ściereczkę, a następnie wykręć ją. Przyłóż ściereczkę do ucha i poczekaj, aż ostygnie. Parujące wilgotne powietrze zwiększy cyrkulację, redukując obrzęk i ból.
3
olejek lawendowy
Weź 1 łyżkę stołową czystego olejku migdałowego i dodaj 2 krople eterycznego olejku lawendowego, 2 krople eterycznego olejku rumiankowego i 3 krople eterycznego olejku herbacianego. Zmieszaj olejki i podgrzej je. Wkrapiaj 2 krople ciepłej mieszanki do zainfekowanego ucha dwa razy dziennie. Możesz też wetrzeć mieszankę w wewnętrzną i zewnętrzną część ucha, a także w sąsiadujący z nim obszar karku lub nasączyć nią szmatkę i stosować jako kompres.
4
guma do żucia
Żuj gumy do żucia lub ssij pastylki zawierające ksylitol (np. Marsjanki z Imunactiv). Zapobiegają one chorobom dziąseł, próchnicy, zwalczają bakterie i płytkę nazębną, ale mogą również pomóc odetkać ucho, zmniejszając tym samym ból związany z zapaleniem. Gumy z ksylitolem pomagają również zapobiegać infekcjom ucha wewnętrznego, powstrzymując bakterie z ust przed przedostaniem się do nosa i uszu.
5
woda utleniona
Wlej do zainfekowanego ucha odrobinę wody utlenionej. Poczekaj dopóki nie zacznie „bulgotać”.
!

Uwaga!
* Jeśli masz podrażnioną błonę bębenkową nie wkrapiaj mieszanki z olejków do ucha!

* Jeśli często zapadasz na zapalenie ucha, może to być konsekwencją alergii na niektóre rodzaje pokarmu, np. nabiał, białko jaj, mąkę, orzechy lub soję.
* Częste zapalenia ucha mogą być również wywołane zbyt dużym spożywaniem tłustego jedzenia.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

angina
Grzybica pochwy
opuchnięte palce u rąk

Podobne porady

Komentarze (14)

* Pola wymagane

Jurij
20.05.2016
a jakims domowym sposobem mozna wyleczyc czy tylko lekarz?
Majka
18.12.2014
Nie pij mleka zwierzęcego. A jak jesteś chory masz alergie i nietolerancje pokarmowe na tle mleka to i zero nabiału w diecie niezaleznie od rodzaju choroby. Nabiał mogą jeść tylko osoby zdrowe.
leszek
20.10.2014
Ząbek czosnku rozgnieciony w oleju oliwie - wacik kosmetyczny nasączamy w tej mieszance - wsadzamy do ucha - po trzech minutach ból znika, po 3-5 godzinach stan zapalny ustępuje - i tak przez trzy dni - niew stosować czosnku bez oleju. Pomaga też w katarze i udrożnieniu zatok.
kleo
24.07.2014
dziękuję temu kto dodał tę radę z pelargoniom pomogło;' pomoże też amol lub aromatol na watkę i do ucha i tabletki przeciw bulowe ibuprom
Maryś
26.02.2013
polecam liść pelargonii, nie musi to być dokładnie geranium, może być to pelargonia pokojowa lub wisząca (ta jest najbardziej soczysta). Przetestowałam w ciązy na zapalenie ucha i również u dziecka 3,5 letniego - pomaga po kilku minutach. należy złożyć na pół, zrobić rulonik odpowiedzni do ucha i włożyć. Powiedziałąm pani doktor co zrobiłam i przyznała, że to najlepsza, najszybsza i najbezpiczniejsza metodą jaką zna.
Gutek
10.01.2013
Jeśli jest to jednorazowe zapalenie ucha to polecam krople Oto argent bez recepty około 20 zł,albo na receptę dicortineff 10 zł krople są naprawdę dobre i dodatkowo koniecznie jakieś krople do nosa na odblokowanie przepływu w trąbce słuchowej ja dodatkowo kupuję spirytus salicylowy i wacikiem smaruję koło ucha jak boli no to już leki przeciwbólowe,dwa dni i jeśli to nie poważniejszy jakiś problem pomoże na 100% jeśli nie to do lekarza i lekarz przepisze antybiotyki co działają bardzo wolno ale skutecznie gdzieś w ciągu tygodnia powinno być ok,a jeśli nie to już nie idźcie do byle lekarza bo sprawa jest poważna i nie wolno ciągnąć leczenia długo u byle faflona,jest sposób dostania się do najlepszych laryngologów szybko i bez kolejki jeden to kasa a drugi to pojechanie na pogotowie do dobrego szpitala:)i muszą was wtedy przyjąć :):):) tylko nie mówcie nikomu :)i nie bagatelizować sprawy zapalenie ucha bo nawet nie wiecie ile na to ludzi umiera.Pozdrawiam dr.Gutek
Damazy
17.02.2012
Witam.Mam rowniez od 4 dni bolesne zapalenie ucha ktore zwalczam po zapaleniu zatok (tydzien prawie bez snu)przechodzi mi dopiero jak mi lekarz wypisal krople OTINUM 3-4 kropli 4 razy dziennie oraz smarowac wezly chlonne i zewn. strone ucha oraz migdaly OLEJKIEM KAMFOROWYM ktory rozgrzewa.POMOZE WAM NA 100 %.
Zen
15.02.2012
do chora: na zapalenie ucha woda utleniona nie pomoże. Idź do lekarze. Woda utleniona pomaga tylko na zatkane ucho jak jest w nim woskowina - wówczas należy poczekać kilka minut - jak przestanie bulgotać to przechylić głowę aby woda się wylała i powinno być już odetkane. Jak nie to powtarzać aż będzie sie dobrze słyszeć.
chora
15.02.2012
wlalam odrobine wody utlenionej do ucha i mam zatkane masakrycznie ;/ co teraz?
Lyna
26.01.2012
to możę nie pomóc.. jest za trudne.. : (((((((((((( a boli mnie to bardzo ; (