domowe napoje energetyczne

3 proste przepisy na domowe napoje energetyczne

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
domowe napoje energetyczne
1 z 4
Stres, natłok obowiązków, ciągłe zmiany pogody – wszystko to skutkować może osłabieniem organizmu, sennością, bólami głowy. Najczęściej sięgamy wówczas po filiżankę kawy, a gdy to nie pomaga, próbujemy postawić się na nogi napojami energetycznymi. Nie od dziś wiadomo, że nie jest to zbyt zdrowe rozwiązanie. Okazuje się jednak, że pobudzające działanie ma nie tylko kofeina czy tauryna. Równie skuteczne mogą być również owoce i warzywa. Odpowiednie ich połączenie stanowi potężny zastrzyk energii, która uwalnia się do organizmu stopniowo, dając nam siłę na cały dzień. Poniżej znajdziesz trzy przepisy na smaczne i skuteczne całkowicie naturalne napoje energetyczne.
1
cytrusowo-kokosowy napój energetyczny
Cytrusowo-kokosowy napój energetyczny

Banany i woda kokosowa zawierają dużą ilość potasu, który korzystnie wpływa na metabolizm i dodaje energii. Błonnik i przeciwutleniacze, których źródłem są pomarańcze to dodatkowy zastrzyk wzmacniającej witaminy C.

Składniki:
1/2 szklanki wody kokosowej, 1/2 szklanki mleka, 1/2 dojrzałego banana, 1/2 pomarańczy

Sposób przygotowania:
Banana zmiksuj z wodą kokosową, mlekiem i sokiem z połówki pomarańczy. Jeśli chcesz uzyskać wersję z miąższem, wrzuć do blendera cząstki pomarańczy zamiast wyciskać z niej sok.
2
jagodowo-cytrusowy napój energetyczny
Jagodowo-cytrusowy napój energetyczny

Jagody zwierają naturalne cukry, które nie powodują gwałtownego skoku poziomu glukozy, ale stopniowo uwalniają się do krwiobiegu. Dzięki temu napój sporządzony na ich bazie dostarcza ci energii na wiele godzin. Dodaj do nich sok z limonki i kilka listków mięty.

Składniki:
1 szklanka wody niegazowanej, 1 szklanka mieszanki jagód i owoców leśnych (czerwonej porzeczki, malin, jeżyn, borówki amerykańskiej, goji), sok z jednej limonki, 4-5 listków mięty

Sposób przygotowania:
Owoce wraz z sokiem z limonki, wodą i miętą zmiksuj blenderem. W razie potrzeby przecedź.
3
napój energetyczny na bazie matcha
Napój energetyczny na bazie matcha

Proszek matcha, który powstaje z liści zielonej herbaty, zawiera zarówno kofeinę, jak i L-teaninę, która również ma działanie pobudzające. Znajdują się w nim także aminokwasy spowalniające uwalniania teaniny i kofeiny, przez co napój przygotowany na bazie matcha dostarcza energii na dłużej.

Składniki:
1 szklanka niegazowanej wody mineralnej, 1 łyżeczka miodu, 2 łyżeczki proszku matcha, sok z jednej limonki

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki zmiksuj razem. Najlepiej będzie to zrobić za pomocą blendera.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Zuza
23.05.2016
Ciekawe przepisy, chętnie wypróbuje, choć przyznam, że dla mnie najlepszym "energetykiem" jest żeń- szeń. Odkąd stosuję Gold żeń– szeń complex mam mnóstwo energii i siły przez cały dzień, nie czuje już senności pomimo odpowiedniej dawki snu, znużenie też zniknęło.