croissanty z czekoladą

Jak zrobić croissanty z czekoladą?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
croissanty z czekoladą
1 z 5
To najłatwiejszy przepis na croissanty, jaki znajdziesz w sieci. Wdrażając go w życie pamiętaj, żeby używać masła w temperaturze pokojowej. Znacznie łatwiej jest wówczas przygotować idealne ciasto. Jeśli chodzi o wybór nadzienia, jest on oczywiście dowolny, tutaj wykorzystano czekoladę. Jeśli na samą myśl o tych croissantach cieknie ci ślinka, nie zwlekaj tylko od razu przystąp do pracy.
P

2 łyżeczki drożdży w proszku, 100g cukru, 250 ml ciepłego mleka, 500g mąki, 1/2 łyżeczki soli, 150g masła w temperaturze pokojowej, 100g gorzkiej czekolady

1
croissanty z czekoladą - krok 1
W dużej misce wymieszaj drożdże, cukier i ciepłe mleko. Odstaw na 10 minut. Następnie dodaj połowę porcji mąki oraz sól. Wymieszaj. Stopniowo wsypuj resztę mąki, jednocześnie wyrabiając ciasto. Gdy będzie miękkie, ale nie lepkie, przestań dodawać mąkę (możliwe, że nie zużyjesz całej podanej w przepisie ilości).
2
croissanty z czekoladą - krok 2
Wyłóż ciasto na posypaną mąką stolnicę i wyrabiaj przez około 10 minut, aż stanie się sprężyste. Lekko natłuść je wówczas i umieść w misce. Owiń miskę folią spożywczą i umieść w ciepłym miejscu na 1-2 godziny. Przez ten czas ciasto powinno podwoić swoją objętość.
3
croissanty z czekoladą - krok 3
Masło podziel na trzy równe części. Ciasto ściśnij i uformuj z niego prostokąt o grubości około0,5 cm. Umieść je dłuższym bokiem w twoją stronę. Rozsmaruj jedną część masła na 2/3 długości prostokąta z ciasta. Teraz złóż ciasto na trzy części: nieposmarowaną lewą 1/3 ciasta połóż na środkowej 1/3 posmarowanej masłem, ostatnią 1/3 zagnij na wierzchu. Owiń ciasto folią spożywczą i włóż na pół godziny do lodówki. Cały proces powtórz jeszcze dwa razy. Następnie uformuj z ciasta prostokąt i potnij go na paski o szerokości 5 cm i długości 10 cm.
4
croissanty z czekoladą - krok 4
Nagrzej piekarnik do 200ºC. Umieść kawałek czekolady na końcu paska i zwiń go w rogalik. Odkładaj rogaliki na blachę do pieczenia wyłożoną papierem pergaminowym. Spłaszcz je nieco z wierzchu. Posmaruj rogaliki z wierzchu rozbełtanym jajkiem lub oprósz cukrem pudrem. Włóż je na 10-15 minut do piekarnika. Gotowe croissanty powinny przybrać złoty kolor. Ostudź je przez przynajmniej 10 minut przed podaniem.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane