oczar wirginijski

10 cudownych właściwości oczaru wirginijskiego

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
oczar wirginijski
1 z 11
O oczarze wirginijskim zaczęło być w Polsce głośno parę lat temu. W Internecie zawrzało na wieść o tym, jak cudowne właściwości ma ta roślina. Szczególnie ochoczo została przyjęta przez branżę kosmetyczną. Oczar stał się składnikiem wielu kosmetyków do cery problematycznej: naczynkowej i trądzikowej. Roślina ta ma jednak znacznie więcej zalet. Poniżej znajdziesz 10 właściwości oczaru wirginijskiego, które przekonają cię, że warto bliżej zapoznać się z tą rośliną.
1
właściwości oczaru wirginijskiego - krok 1
Tonizująco działa na skórę

Ze względu na swoje właściwości ściągające, wyciąg z oczaru wirginijskiego doskonale sprawdzi się jako tonik. Obkurczy pory i przyczyni się do regulacji produkcji sebum.
2
Pomaga oczyścić rany

Właściwości ściągające czynią oczar doskonałym środkiem na rany. Tamuje krwawienie i działa antyseptycznie. Do butelki z atomizerem wlej 1 łyżkę żelu aloesowego, 1 łyżeczkę miodu, po jednej kropli olejków lawendowego i z drzewa herbacianego. Dopełnij oczarem wirginijskim. Dobrze wstrząśnij i odstaw na kilka godzin. Naturalny spray na rany gotowy.
3
Goi poparzenia

Oczar wirginijski działa też przeciwzapalnie. Doskonale sprawdzi się w przypadku oparzeń i poparzeń słonecznych. Przyniesie natychmiastową ulgę i przyspieszy gojenie. Najlepiej wymieszać hydrolat z oczaru wirginijskiego z żelem aloesowym.
4
Łagodzi swędzenie po ugryzieniach owadów

Każdy z nas wie, jak męczący jest świąd po ugryzieniu owada. Istnieje sposób, który złagodzi go od razu. Wystarczy zaaplikować na miejsce ukąszenia żel lub wyciąg z oczaru wirginijskiego. Jak ręką odjął.
5
Zatrzymuje krwawienia zewnętrzne i wewnętrzne

Oczar stosowany miejscowo tamuje krwawienie i oczyszcza rany. Używany wewnętrznie (na przykład w postaci ziołowej herbatki), łagodzi wrzody i zmniejsza krwawienie dziąseł. Oczywiście w przypadku poważnych schorzeń konieczna jest wizyta u lekarza.
6
Zmniejsza widoczność naczynek

Pajączki to problem wielu z nas. Niezależnie od tego, czy pojawiają się na twarzy, czy na nogach, ciężko jest się ich pozbyć na dobre. Tu też przychodzi z pomocą oczar wirginijski. Roślina ta obkurcza rozszerzone naczynia krwionośne, zmniejszając ich widoczność. Zanurz wacik w wyciągu z oczaru i wmasowuj go w miejsca, w których widoczne są naczynka. Możesz też stosować krem z wyciągiem z tej rośliny.
7
Łagodzi ból związany z hemoroidami

W aptekach i niektórych drogeriach są do kupienia maści i chusteczki nawilżane wzbogacone w wyciąg z oczaru wirginijskiego. Przynoszą one wyraźną ulgę w bólu związanym z hemoroidami. Jeśli masz problem ze znalezieniem tych specyfików, możesz też stosować mocny napar z kory i/lub liści oczaru. Przecieraj nim obolałe miejsca dwa razy dziennie.
8
Zmniejsza cienie pod oczami

Żeby pozbyć się cieni pod oczami, nie zawsze wystarczy dłużej spać. Sprawdzony sposób to zmieszanie równych porcji żelu aloesowego i oczaru wirginijskiego. Tak przygotowany specyfik wklepujemy w skórę pod oczami przed pójściem spać. Rano po cieniach nie będzie ani śladu.
9
Leczy łupież i ogranicza wypadanie włosów

Przygotuj własny specyfik o działaniu przeciwłupieżowym. Korę i/lub liście oczaru zmieszaj z dowolnym olejem (najlepiej sprawdzi się olej kokosowy, ponieważ ma dodatkowo działanie przeciwgrzybicze). Tak przygotowany „olejek” wmasowuj przez dwie minuty w skórę głowy. Pozostaw na 10-15 minut, a następnie umyj włosy szamponem jak zwykle.
10
Przynosi ulgę zwierzętom pogryzionym przez pchły

Zwierzęta cierpią z powodu ukąszeń owadów tak samo jak ludzie. Żeby przynieść im ulgę w cierpieniu, przygotuj domowy spray z wyciągiem z oczaru wirginijskiego (dla psów) lub olejek z dodatkiem tej rośliny (dla kotów). Stosuj w miejscach ukąszeń i ugryzień.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

zgaga
łupież
skóra podrażniona przy goleniu

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

uniq
17.11.2016
Woda oczarowa jest dla mnie najwspanialszym tonikiem jaki kiedykolwiek używalam. Leczy cerę problemową w krótkim czasie.
mar
24.08.2016
Rewelacja, polecam hydrolat oczarowy do cery z problemami :)