krem do rąk domowej roboty

Jak zrobić regenerujący krem do rąk?

visage - specjalista Tipy.pl
Nasze dłonie są narażone na wiele niekorzystnych czynników. Wiatr, suche powietrze, ekstremalna temperatura, detergenty – wszystko to wysusza skórę dłoni sprawiając, że staje się popękana i szorstka. Gdy nie zareagujemy w porę, pojawia się podrażnienie i piekący ból. Co wtedy robić? Pierwszym, po co sięgamy, jest krem do rąk. Jednak nie każdy kosmetyk jest sobie w stanie poradzić z przesuszoną skórą dłoni. Żeby uzyskać natychmiastowy efekt, zastosuj regenerujący krem do rąk z nagietka. Przepis na ten kosmetyk znajdziesz poniżej.
P

90ml oliwy z oliwek, 60ml oleju kokosowego, 1 łyżka pączków lawendy, 1 łyżka suszonych płatków nagietka, 60 ml granulowanego wosku pszczelego, 60 ml masła shea, menzurka, rondel gorącej wody, drobne sitko, szklany słoik

1
Lekko podgrzej olej kokosowy i oliwę z oliwek. W tym celu umieść je w szklanej menzurce i włóż na kilka sekund do mikrofalówki lub umieść w rondelku z gotującą się wodą.
2
Dodaj suszone płatki nagietka i lawendę. Pozostaw na 30-60 minut, a następnie odcedź. Jeśli zastygnie na tyle, że będzie to niemożliwe, ponownie ją podgrzej.
3
Przelej miksturę z powrotem do menzurki i dodaj wosk pszczeli. Ponownie rozpuść całość w mikrofalówce lub w rondlu z gorącą wodą.
4
Dodaj masło shea. Roztopi się szybko, więc od razu dokładnie wymieszaj krem. Ostudź go lekko i wlej kilka kropel olejku lawendowego. Następnie przełóż krem do zakręcanego słoiczka. Pozostaw do całkowitego ostygnięcia.
5
Krem zachowa świeżość przez kilka miesięcy. Stosuj go w zależności od potrzeb.

Powiązane porady

spierzchnięte usta
domowe serum z witaminą C
naturalne cienie do powiek

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Sansa
28.04.2015
Bardzo łatwy przepis na dobry krem :) Oprócz takich kremów domowej roboty używam także naturalnego kremu Korany na bazie wosku pszczelego, który też spisuje się bardzo dobrze - skutecznie nawilża i wygładza dłonie