serduszka z cytrusów

Jak zrobić deser owocowy - serduszka z cytrusów?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl
Cytrusy to dobry wybór na każdą porę roku. Zimą są cennym źródłem witaminy C, latem przynoszą orzeźwienie i wytchnienie od upałów. Rzadko kiedy przywiązujemy jednak wagę do tego, by odpowiednio je podać. Dla wszystkich, którzy lubią oryginalne pomysły i tzw. „sztukę jedzenia” polecam sałatkę z cytrusowych serduszek. Skropiona specjalnym dressingiem nie jest ani za kwaśna, ani za słodka – po prostu idealna. I to zarówno jeśli chodzi o smak, jak i o wygląd. Przepis poniżej.
P

4-6 plasterków wybranych cytrusów (pomarańczy, czerwonych pomarańczy, grejpfrutów, klementynek, mandarynek itp.), 1/4 szklanki syropu klonowego, 1 pałeczka cynamonu

1
Cynamon i syrop klonowy umieść w małym rondelku. Całość gotuj przez około 15 minut. Następnie zdejmij rondel z ognia i pozostaw na całą noc, żeby syrop przesiąknął aromatem cynamonu. Rano odcedź pałeczkę cynamonu.
2
sałatka z cytrusów
Cytrusy obierz i pokrój na plasterki grubości około 1-1,3 cm. Za pomocą foremki w kształcie serca (koniecznie o ostrych krawędziach) wytnij z nich serduszka. Jeśli wykrawanie kształtów foremką stanowi problem, użyj jej jako szablonu, a serca wycinaj za pomocą nożyka do warzyw.
3
Ułóż poszczególne cytrusy na talerzu. Tuż przed podaniem skrop je syropem klonowo-cynamonowym.

Powiązane porady

bita śmietana
gruszki w cieście francuskim

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane