naczynia w stylu industrialnym

Jak zrobić naczynia z gliny w stylu industrialnym?

angel11 - specjalista Tipy.pl
naczynia w stylu industrialnym
1 z 9
Styl industrialny, zwany również przemysłowym, przywodzi na myśl surowe wnętrza przedwojennych fabryk. W tak urządzonych pomieszczeniach królują surowość, oszczędność w formie, minimalizm. Rezygnujemy tutaj z bogato zdobionych elementów dekoracyjnych i stawiamy na prostotę oraz chłodną kolorystykę. I właśnie takie są prezentowane tutaj naczynia gliniane. Wykorzystasz je do przechowywania owoców czy różnych drobnych przedmiotów.
P

1 opakowanie gliny, wałek lub inny walcowaty przedmiot do rozwałkowania gliny, szklane lub porcelanowe miski i talerze, nóż (okrągły lub zwykły), woda

1
Przygotuj wszystkie potrzebne materiały oraz narzędzia. Przed rozpoczęciem pracy delikatnie zwilż dłonie wodą. Następnie oderwij kawałek gliny i rozrób ją w rękach. Powinna być miękka i lekko ciepła.
2
Rozwałkuj kawałek gliny na dość cienki placek. Powinien mieć on w miarę jednakową grubość.
3
Następnie sięgnij po wybrane wcześniej naczynie (tu: szklana miska).
4
Odwróć szklaną miskę do góry dnem, po czym połóż na niej rozwałkowaną glinę.
5
Uformuj gliniany placek tak, by przylegał do powierzchni szklanej miski. Pamiętaj o tym, by regularnie moczyć palce w wodzie, dzięki temu z łatwością uformujesz glinę.
6
Delikatnie wygładź glinę. Jeśli nie chcesz, by brzegi naczyń były "poszarpane", przytnij je równo za pomocą noża.
7
Moim zdaniem jednak naczynia dużo lepiej prezentują się wtedy, gdy ich brzegi nie są równe, a glina nie jest w każdym miejscu wygładzona. W podobny sposób zrób inne naczynia (przy użyciu np. filiżanki i talerza).
8
Pozostaw naczynia do wyschnięcia. Gotowe!
Strona 1 z 9

Powiązane porady

miseczka z gliny
lampion z gliny
naczynie w kształcie dłoni

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane