Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Uszy i Słyszenie > Jak zrobić olejek czosnkowy na ból ucha?

Jak zrobić olejek czosnkowy na ból ucha?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Nie od dziś wiadomo, że czosnek ma silne działanie przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze. Dlatego też na jego bazie przygotowuje się różne domowe lekarstwa. Czosnkowy olejek to skuteczne remedium w przypadku łagodnych infekcji ucha. Olejkiem tym można leczyć infekcje ucha nie tylko u ludzi, ale także u psów, kotów i innych ssaków. Pamiętaj jednak o tym, że jeśli objawy nie ustąpią czy wręcz się nasilą, niezwłocznie udaj się do lekarza.
Rzeczy, których potrzebujesz:
3-4 świeże ząbki czosnku (rozgniecione),190 ml oliwy z oliwek, 10 do 20 kropli olejku z witaminą E (opcjonalnie), słoik o pojemności ok. 250 ml, gaza, gumka recepturka
1
Rozgnieć ząbki czosnku (pozostawiając skórkę) za pomocą do wałka lub innego ciężkiego przedmiotu. Umieść zgniecione ząbki czosnku w słoiku.
2
Dodaj olejek z witaminą E, a następnie zalej czosnek oliwą z oliwek. Przykryj słoik gazą i zabezpiecz gumką recepturką. Pozostaw słoik z czosnkiem i oliwą w słonecznym miejscu na trzy dni. Nie podgrzewaj sztucznie specyfiku, ponieważ w ten sposób straci część swych naturalnych właściwości leczniczych.
3
Po upływie tego czasu przecedź olejek przez czystą gazę i przelej do szklanego, szczelnie zamykanego naczynia.
4
Gotowy olejek przechowuj w chłodnym, ciemnym miejscu przez 9 miesięcy do roku. W przypadku infekcji użyj 1-2 krople na jedno ucho, jeden do trzech razy dziennie. Przed aplikacją upewnij się, że temperatura olejku jest zbliżona do temperatury ciała. Po naniesieniu specyfiku delikatnie masuj obszar ucha, jeśli nie sprawia ci to bólu.
 4/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

madi444 - 2015-06-05
moja babcia nie stosowała bo zwariowała
 
Ból ucha to dość często spotykana dolegliwość. Jego przyczyny mogą być bardzo różne. Począwszy od zmiany ciśnienia...
Jak zapobiegać bólom uszu?
Ból ucha to dość często spotykana dolegliwość. Jego przyczyny mogą być bardzo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt