olejek czosnkowy

Jak zrobić olejek czosnkowy na ból ucha?

jeanny - specjalista Tipy.pl
olejek czosnkowy
1 z 5
Nie od dziś wiadomo, że czosnek ma silne działanie przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze. Dlatego też na jego bazie przygotowuje się różne domowe lekarstwa. Czosnkowy olejek to skuteczne remedium w przypadku łagodnych infekcji ucha. Olejkiem tym można leczyć infekcje ucha nie tylko u ludzi, ale także u psów, kotów i innych ssaków. Pamiętaj jednak o tym, że jeśli objawy nie ustąpią czy wręcz się nasilą, niezwłocznie udaj się do lekarza.
P

3-4 świeże ząbki czosnku (rozgniecione),190 ml oliwy z oliwek, 10 do 20 kropli olejku z witaminą E (opcjonalnie), słoik o pojemności ok. 250 ml, gaza, gumka recepturka

1
Rozgnieć ząbki czosnku (pozostawiając skórkę) za pomocą do wałka lub innego ciężkiego przedmiotu. Umieść zgniecione ząbki czosnku w słoiku.
2
Dodaj olejek z witaminą E, a następnie zalej czosnek oliwą z oliwek. Przykryj słoik gazą i zabezpiecz gumką recepturką. Pozostaw słoik z czosnkiem i oliwą w słonecznym miejscu na trzy dni. Nie podgrzewaj sztucznie specyfiku, ponieważ w ten sposób straci część swych naturalnych właściwości leczniczych.
3
Po upływie tego czasu przecedź olejek przez czystą gazę i przelej do szklanego, szczelnie zamykanego naczynia.
4
Gotowy olejek przechowuj w chłodnym, ciemnym miejscu przez 9 miesięcy do roku. W przypadku infekcji użyj 1-2 krople na jedno ucho, jeden do trzech razy dziennie. Przed aplikacją upewnij się, że temperatura olejku jest zbliżona do temperatury ciała. Po naniesieniu specyfiku delikatnie masuj obszar ucha, jeśli nie sprawia ci to bólu.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

szum w uszach
uszkodzenie błony bębenkowej
zapalenie ucha

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

madi444
05.06.2015
moja babcia nie stosowała bo zwariowała