hospicjum, wolontariat, wolontariusz w hospicjum

Jak zostać wolontariuszem w hospicjum?
YvonaYvona - specjalista Tipy.pl

Wolontariat hospicyjny to najtrudniejszy rodzaj wolontariatu. Dlatego nim zdecydujesz się na taką formę pomocy bliźnim dobrze się nad tym zastanów. Poszukaj informacji na temat pracy hospicjów i zadań, jakie stoją przed ich pracownikami. Trzeba dużo siły by móc towarzyszyć ludziom nieuleczalnie chorym, pomagać im w codziennych aktywnościach, służyć rozmową, bliskością i ciepłem. To co jest największym wyzwaniem, przynosi jednak największą satysfakcję. Pamiętaj, że jeśli nawet brakuje ci sił do bezpośredniej pomocy chorym, możesz wspomóc hospicja na różne inne sposoby: kwestując, pomagając w pracach remontowych, biurowych, prowadząc stronę internetową. Form pomocy jest wiele, wystarczy tylko chcieć.
1
Skontaktuj się z hospicjum w twojej okolicy i wyraź gotowość wolontariatu.
2
Zostaniesz skierowany do osoby koordynującej wolontariuszy. Określi ona twoje predyspozycje i wyznaczy zadania, które będziesz realizować w ramach wolontariatu.
3
Jeśli do twoich obowiązków będzie należeć bezpośrednia opieka nad chorymi, zostaniesz skierowany na odpowiedni kurs lub szkolenie.
4
Po ukończonym szkoleniu/szkoleniach zostaną ci wyjaśnione zasady posługi w hospicjum, koordynator przydzieli ci pielęgniarkę lub starszego stażem wolontariusza, którzy wprowadzą cię w proces opieki nad chorym. Otrzymasz również harmonogram dyżurów.
5
Raz w miesiącu będziesz musiał złożyć sprawozdanie (ustne lub pisemne) ze swojej posługi.
6
Pamiętaj, że dla chorego, prócz codziennej opieki, najważniejsza jest twoja bliskość i rozmowa. Bądź wsparciem dla niego i jego rodziny.
7
Zachęcaj swoich znajomych do aktywnego wspierania działalności hospicjów, uczestniczenia w akcjach charytatywnych i dniach otwartych.

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Nina54
19.07.2018
Można być wolontariuszem gdy jest się niepełnoletnim ?
Roza
31.01.2018
Dla osób chcących wspierać, ale nie pewnych w tym, czy sobie poradzą, sugeruję zacząć od zostania wolontariuszem w fundacji. Wprowadzi to w ten trochę inny świat i przygotuje na przyszłość, do wolontariatu w hospicjum.