sos beszamelowy

Jak zrobić sos beszamelowy do lasagne?

Gomez - specjalista Tipy.pl
sos beszamelowy
1 z 5
Sos beszamelowy to jeden z pięciu najważniejszych sosów, dlatego niezwykle ważne jest znalezienie sprawdzonego przepisu, który nauczy cię jak go zrobić. Podstawą każdego sosu beszamelowego jest zasmażka z masła i mąki. Może być ona biała (nie zmienia smaku sosu i wykorzystywana jest wyłącznie do jego zagęszczania) oraz brązowa (z podsmażonego masła, które zaczyna wydzielać charakterystyczny, orzechowy aromat). Ale mniejsza o szczegóły. Zabierzmy się do dzieła.
P

50g masła, 60g mąki, 0,9 litra mleka, 0,5 cebuli, liść laurowy, goździki, sól, pieprz i gałka muszkatołowa do smaku

1
sos beszamelowy - krok 1
Roztop masło na patelni umieszczonej na średnim ogniu. Wmieszaj do niego mąkę i podsmażaj przez kolejne kilka minut. Przez ten czas mączny aromat powinien całkowicie się ulotnić. Biała zasmażka gotowa. Efekt widać na zdjęciu obok.
2
sos beszamelowy - krok 2
Pozostaw zasmażkę do całkowitego ostygnięcia. Sos beszamelowy składa się z mleka i zasmażki. Żeby miał aksamitną konsystencję bez żadnych grudek, tylko jeden z tych składników może być gorący. My wybierzemy mleko.
3
sos beszamelowy - krok 3
Cebulę obierz i przekrój na pół. Za pomocą goździków przybij do jednej połówki liść laurowy (patrz zdjęcie). Wlej do rondelka 900 ml mleka. Wrzuć do niego przygotowaną przed chwilą połówkę cebuli. Podgrzewaj mleko na średnim ogniu przez około 10 minut. Odcedź cebulę. Powoli zacznij wlewać mleko do ostudzonej zasmażki, cały czas mieszając sos trzepaczką.
4
sos beszamelowy - krok 4
Po kilku minutach zauważysz, że sos zaczyna gęstnieć. To zasługa zasmażki. Dopraw go solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Tak przygotowany sos beszamelowy idealnie nadaje się do lasagne, zapiekanek, pizzy i brokułów.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane