oliwa czosnkowa

Jak zrobić oliwę czosnkową?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
oliwa czosnkowa
1 z 4
Oliwa czosnkowa przydaje się w kuchni częściej, niż mogłoby się wydawać. Doskonale nadaje się do sałatek, marynat czy podsmażania warzyw. Miękkie, nasiąknięte oliwą ząbki czosnku mogą posłużyć do przyprawienia pizzy lub zapiekanki. Nie zdziwi cię chyba informacja, że do zrobienia własnej oliwy czosnkowej potrzebne są tylko dwa składniki. Jeśli zastanawiasz się, co dokładnie trzeba z nimi zrobić, by osiągnąć zadowalający efekt, zapraszam do dalszej lektury.
P

główka czosnku, 1 szklanka oliwy z oliwek

1
oliwa czosnkowa - krok 1
Czosnek podziel na ząbki i obierz. Wrzuć je do rondla i zalej oliwą. Powinna ona zakrywać czosnek całkowicie. Jeśli istnieje taka potrzeba, wlej jej więcej.
2
oliwa czosnkowa - krok 2
Umieść rondel na średnim ogniu. Po około 5 minutach dookoła czosnku utworzą się bąbelki. Gotuj całość do czasu, aż ząbki czosnku zaczną się robić lekko brązowe. Całkowity czas gotowania powinien wynosić około 10 minut.
3
oliwa czosnkowa - krok 3
Zdejmij rondel z ognia i poczekaj, aż oliwa wystygnie. Następnie przelej ją do szklanego naczynia (np. słoika). Żeby zachowała trwałość na dłużej, przechowuj ją w lodówce. Jej konsystencja zmieni się wówczas na bardziej gęstą, ale wystarczy kilka minut w temperaturze pokojowej, by wróciła do normy.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ptzemek
31.07.2019
trochę nie bardzo, jeśli chce zrobić dobrą oliwę extra vergin nie mogę na nie smażyć, a to, co opisujecie, to tak naprawdę smażenie, oliwa traci swoje właściwości