przyprawa zastępująca sól

Przyprawa zastępująca sól – jak ją zrobić?

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
Większość z nas nie wyobraża sobie życia bez soli. Gdy raz nauczymy się jej smaku, ciężko jest przekonać organizm, że można od niej odwyknąć. Niestety stan naszego zdrowia bardzo często wymaga zredukowania ilości spożytej soli lub całkowitego zrezygnowania z niej. Czy istnieje jakiś substytut, który zrekompensowałby nam tę nieodżałowaną stratę? Okazuje się, że odpowiednia kompozycja ziół może wydobyć z dań smak podobny do słonego. Przepis na przyprawę zastępującą sól znajdziesz poniżej.
P

1/4 szklanki czosnku w proszku, 2 łyżki oregano, 2 łyżki cebuli w proszku, 2 łyżki suszonej skórki cytrynowej

1
Choć może ci się to wydawać dziwne, można uzyskać słony smak bez użycia soli. W miseczce zmieszaj ze sobą 1/4 szklanki sproszkowanego czosnku, 2 łyżki oregano, 2 łyżki cebuli w proszku i 2 łyżki suszonej skórki z cytryny.
2
Przesyp przyprawę do szklanego, szczelnego pojemniczka. Powietrze nie powinno mieć do niej dostępu. Przed każdym użyciem porządnie wstrząśnij zawartością słoiczka.
3
Przyprawy możesz używać w zależności od potrzeb. Doskonale nadaje się do warzyw, ale sprawdzi się również do doprawiania różnego rodzaju mięs i ryb. Dzięki zawartości skórki z cytryny nada im smak jeszcze lepszy, niż zwykła sól.

Powiązane porady

toffi
krówki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane