prace w ogródku

Jak zrobić naturalny środek na chwasty?
AlexisAlexis - specjalista Tipy.pl

Chwasty mogą doprowadzić do łez nawet najbardziej wytrwałego ogrodnika. Jednak dostępne w sklepach środki chwastobójcze często są równie bezlitosne dla chwastów, jak i dla nas samych. Najlepszym rozwiązaniem jest użycie naturalnego preparatu zwalczającego chwasty. Niełatwo jest jednak znaleźć taki, który rzeczywiście zadziała. Skorzystaj więc z mojego doświadczenia. Na podstawie wielu prób i błędów odkryłam w końcu środek na chwasty, który nie tylko jest skuteczny, ale także można go stosować bez obaw o własne zdrowie.
P

1 szklanka gorącej wody, 1 1/2 szklanki octu, 3 łyżki soku z cytryny, 10 kropel cytrynowego olejku eterycznego

1
Wszystkie składniki zmieszaj ze sobą w plastikowym lub szklanym naczyniu. Odstaw preparat na jeden dzień, żeby jego składniki uaktywniły się.
2
Przelej środek do butelki z atomizerem i spryskuj nim chwasty.
3
Najlepiej robić to wówczas, gdy istnieje szansa na kilka słonecznych dni po opryskaniu roślin. Deszcz zmyje preparat, zanim zdąży on zadziałać.
4
Opryskiwanie roślin powtarzaj dwa dni pod rząd. Trzeciego dnia chwasty łatwo będzie usunąć i wyrzucić.
5
Uważaj! Środek, choć w całości naturalny, może zakwaszać rośliny i glebę. Stosuj go wyłącznie na chwasty. Jeśli okaże się zbyt silny, zmniejsz ilość octu w przepisie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane