cząstki pomarańczy

Jak pokroić pomarańczę w cząstki?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
cząstki pomarańczy
1 z 9
Wszyscy jesteśmy pod wrażeniem tych idealnie wykrojonych i obranych ze skórki cząstek pomarańczy, które możemy podziwiać zamawiając sałatkę lub deser w nieco bardziej wykwintnej restauracji. Może ci się wydawać, że takie dzieło wymaga zaawansowanych zdolności kulinarnych, jednak tak naprawdę to kwestia opanowania bardzo prostej techniki. Chcesz ją poznać? Obejrzyj umieszczony tutaj tutorial.
P

pomarańcza lub dowolny inny owoc cytrusowy, deska do krojenia, mały, ostry nożyk do owoców, miseczka

1
krojenie pomarańczy na cząstki - krok 1
Technika ta sprawdzi się w przypadku dowolnego cytrusa: pomarańczy, grejpfruta, a nawet cytryny. Będziesz potrzebować małego, ostrego nożyka do warzyw i owoców oraz większego ostrego noża.
2
krojenie pomarańczy na cząstki - krok 2
Odkrój kawałek z góry i z dołu pomarańczy. Dzięki temu będzie ona stabilnie spoczywać na podłożu, co znacznie ułatwi cały proces dzielenia jej na cząstki.
3
krojenie pomarańczy na cząstki - krok 3
Zacznij odkrawać poszczególne kawałki skórki pomarańczy w kierunku od góry do dołu, poruszając się wzdłuż krzywizny owocu. Postaraj się odkroić całą skórkę, włącznie z jej białą, gorzką częścią, a jednocześnie nie uszkodzić miąższu. Możesz to robić stopniowo.
4
krojenie pomarańczy na cząstki - krok 4
Obrany owoc umieść nad miską. Za pomocą ostrego nożyka do owoców wykrawaj poszczególne segmenty pomarańczy. Wsuń nożyk pomiędzy łączącą je membranę i natnij kierując się w stronę środka owocu. Nie przecinaj membrany do końca. Uważaj na palce!
5
krojenie pomarańczy na cząstki - krok 5
Ruchem wymiatającym umieść nóż poziomo i wsuń pod dolną krawędź wykrojonej przed chwilą cząstki pomarańczy.
6
krojenie pomarańczy na cząstki - krok 6
Wypchnij ją prosto do miseczki. Dzięki tej technice miąższ oderwie się od przytrzymującej go z drugiej strony skórki, a ty otrzymasz idealny kawałek cytrusa.
7
krojenie pomarańczy na cząstki - krok 7
W analogiczny sposób powykrawaj pozostałe segmenty pomarańczy. Wsuwaj nóż między miąższ, a podtrzymującą go membranę i wydobywaj cząstki owocu do miseczki. Najtrudniejszy jest zawsze pierwszy kawałek, pozostałe segmenty wykrawa się znacznie łatwiej.
8
krojenie pomarańczy na cząstki - krok 8
Technika ta, jak każda inna, wymaga nieco praktyki. Najlepiej sprawdza się w przypadku świeżych pomarańczy, których miąższ nie kruszy się na drobniejsze kawałki. Pamiętaj o zachowaniu ostrożności. Przy takim obieraniu cytrusów nietrudno się skaleczyć.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane