karmnik z butelki

Jak zrobić karmnik z butelki plastikowej i łyżki?

miss60 - specjalista Tipy.pl
karmnik z butelki
1 z 6
Kochasz ptaki i chcesz je przyciągnąć do swojego sadu czy ogrodu? Wystarczy tylko zużyta butelka plastkikowa, drewniana łyżka kuchenna oraz trochę sznurka. To właśnie z tych materiałów zrobisz prosty, tani i szybki w wykonaniu karmnik dla ptaków. Ma on jeszcze jedną zaletę, która też nie jest bez znaczenia dla miłośników przyrody: do jego zrobienia wykorzystasz przedmioty z recyklingu.
P

pusta butelka plastikowa z nieuszkodzoną zakrętką, nasiona dla ptaków, drewniana łyżka kuchenna, nożyczki, śruba, mocny sznurek (np. jutowy), lejek (opcjonalnie)

1
Przygotuj wszystkie potrzebne akcesoria i narzędzia. Gotowy miks ziaren dla ptaków możesz kupić w każdym większym markecie. Lejek, którego nie ma na fotografii, przyda się do wsypania nasion do butelki.
2
Za pomocą nożyczek zrób dwa otwory kilka centymetrów nad dnem butelki. Otwory te powinny znajdować się na tej samej wysokości dokładnie z obu stron butelki tak, by można było przeciągnąć przez nie trzonek drewnianej łyżki.
3
Zrób w butelce jeszcze kilka otworów, upewnij się też, że te przeznaczone na łyżkę są na tyle duże, by ptaki mogły dostać się do ziarna. Za pomocą śruby zrób dwa otwory w zakrętce butelki, po czym przeciągnij przez nie jutowy sznurek.
4
Za pomocą lejka wsyp do butelki ziarna, po czym zakręć ją dokładnie.
5
Teraz wystarczy tylko powiesić butelkę na wybranym drzewie i czekać na przybycie skrzydlatych przyjaciół. :)
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane