Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Medycyna Naturalna > Jakie właściwości lecznicze ma koniczyna czerwona?

Jakie właściwości lecznicze ma koniczyna czerwona?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (19 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Czerwona koniczyna to roślina, którą nietrudno spotkać na łąkach i w parkach. Rzadko kto docenia jednak jej właściwości zdrowotne, których jest całkiem sporo. W celach leczniczych wykorzystujemy kwiaty koniczyny. Mają one właściwości rozkurczowe, wykrztuśne i przyspieszające powrót do zdrowia. Korzystnie wpływają na funkcjonowanie wątroby, serca i płuc. Ale to nie wszystko. Więcej informacji o dobroczynnych właściwościach koniczyny czerwonej znajdziesz w dalszej części porady.
1
właściwości czerwonej koniczyny - krok 1
Właściwości lecznicze czerwonej koniczyny

Czerwona koniczyna wspomaga oczyszczanie organizmu ze szkodliwych produktów przemiany materii. Oczyszczając krew przyczynia się do poprawy kondycji skóry w przypadku egzemy, łuszczycy czy różnego rodzaju podrażnień i stanów zapalnych.
Herbatka z koniczyny z dodatkiem szczawiu żółtego i pokrzywy zwyczajnej pozwala zniwelować objawy tych przypadłości. Posiekaną koniczynę można też rozcieńczyć z odrobiną wody i stosować miejscowo na chorobowo zmienione partie skóry.
2
Właściwości wykrztuśne i rozkurczowe koniczyny są wykorzystywane w chorobach dróg oddechowych, tj. zapaleniu oskrzeli i płuc. Łagodne działanie uspokajające łagodzi efekt wywołany odkrztuszaniem zalegającej w drogach oddechowych wydzieliny. Koniczyna ma też właściwości przeciwzapalne, dzięki czemu może być stosowana w przypadku dny moczanowej i artretyzmu.
3
W czerwonej koniczynie znajdują się izoflawony takie jak genisteina, diadzeina, formononetyna i biochanina-A, które według badań in vitro mają działanie przeciwnowotworowe.
Czerwoną koniczynę poleca się również w celu złagodzenia objawów menopauzy. Wpływa ona korzystnie na poziom trójglicerydów i powinna być stosowana w profilaktyce raka szyjki macicy.
4
Kto nie powinien stosować czerwonej koniczyny?

Koniczyny nie powinny stosować kobiety w ciąży i o zaburzonej gospodarce hormonalnej. Nie podaje się jej również z lekami rozrzedzającymi krew. Pochodne kumaryny zawarte w czerwonej koniczynie mogą zwiększać krwawienie i ograniczać krzepliwość krwi. Z tego powodu należy odstawić wszelkie suplementy mające w składzie tę roślinę na minimum dwa tygodnie przed planowaną operacją lub w przypadku jakichkolwiek zaburzeń krzepnięcia.
5
Herbatka z czerwonej koniczyny

Składniki: 1-3 łyżeczki suszonych kwiatów czerwonej koniczyny, gorąca woda

Zalej kwiaty czerwonej koniczyny wrzątkiem i zaparzaj przez 15 minut. Odcedź. Pij herbatkę 3 razy dziennie.
6
Nalewka z czerwonej koniczyny

Składniki: suszone kwiaty czerwonej koniczyny, spirytus rektyfikowany (80%), słoik z czystą zakrętką, gaza, sitko, duża miska

Umieść suszone kwiaty koniczyny w słoiku i zalej spirytusem. Alkohol powinien zakrywać je całkowicie. Zakręć słoik i umieść w ciemnym miejscu na około 6 tygodni. Od czasu do czasu potrząsaj nim. W razie potrzeby dolej więcej spirytusu. Rośliny muszą być przez cały czas pod jego powierzchnią. Po upływie 6 tygodni odcedź koniczynę przez gazę lub drobne sitko. Przelej nalewkę do butelki. Zalecana dawka dla osoby dorosłej to 2-6 ml trzy razy dziennie.
 3.7/5 (19 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Madzia - 2017-06-05
:-) :-) :-) :-)
 
Nafta należy do medycyny naturalnej. Lekarze i zwolennicy terapii naftą polecają ją ludziom z problemami skóry, włosów,...
Jak stosować naftę?
Nafta należy do medycyny naturalnej. Lekarze i zwolennicy terapii naftą polecają ją...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt