chmiel

Jakie są właściwości lecznicze chmielu?

AlexisAlexis - specjalista Tipy.pl
chmiel
1 z 4
O czym myślisz, gdy słyszysz słowo chmiel? Większości z nas roślina ta kojarzy się wyłącznie z piwem. Jednak chmiel posiada wiele cennych właściwości leczniczych. Wbrew pozorom – możesz z nich korzystać w formie całkowicie bezalkoholowej. Z tej porady dowiesz się w jaki sposób chmiel może poprawić stan twojego zdrowia oraz jak uprawiać go w domu i wykorzystać w celach leczniczych.
1
szyszki chmielu
Właściwości chmielu

  • Pomaga w walce z bezsennością - chmiel ma właściwości uspokajające. Nie musisz stosować go „doustnie”, wystarczy, że wypijesz napar z chmielu lub położysz kilka jego szyszek pod poduszkę. Rano obudzisz się wyspany, rześki i... bez kaca.
  • Wspomaga trawienie - chmiel przyspiesza proces trawienia produktów stymulując wydzielanie soków żołądkowych. Jest to pomocne zarówno w przypadku biegunek, jak i zatwardzeń.
  • Uwalnia od bólów menstruacyjnych - szyszki chmielu działają rozkurczająco, dzięki czemu zmniejszają ból menstruacyjny. Ponadto zawierają naturalny estrogen, który pomaga złagodzić objawy zaburzonej równowagi hormonalnej w okresie przedmenopauzalnym.
  • Wspomaga walkę ze stresem - wie o tym każdy, kto lubi zrelaksować się z butelką piwa w ręku. Odprężające działanie chmielu wykazuje również zupełnie bezalkoholowy napar z jego szyszek.
  • Jest naturalnym przeciwutleniaczem - działa przeciwnowotworowo, spowalnia procesy starzenia i chroni organizm przed niekorzystnym działaniem wolnych rodników.

2
suszenie chmielu
Suszenie chmielu

Szyszki chmielu po zebraniu najlepiej jest wysuszyć, ponieważ zamknięta w nich wilgoć może spowodować ich późniejsze pleśnienie. Najlepiej użyć zwykłej suszarki do grzybów. Ustawiamy ją na temperaturę 90°C i umieszczamy na niej świeże szyszki chmielu. Należy je suszyć przez około 7-8 godzin.
3
przechowywanie chmielu
Przechowywanie chmielu

Wysuszone szyszki wkładamy do torebek strunowych, usuwamy z nich powietrze i dokładnie zamykamy. Przechowujemy je w zamrażalniku. Chmielu nie należy rozmrażać i zamrażać ponownie. Gdy będziemy chcieli zrobić napar z szyszek, po prostu wyjmujemy je z zamrażalnika, czekamy, aż się rozmrożą, a następnie zalewamy wrzątkiem. Po kilkunastu minutach odcedzamy szyszki i pijemy napar.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane