kupno samochodu, negocjowanie z dealerem, jak negocjować cenę samochodu

Jak negocjować cenę samochodu?
haniahania - specjalista Tipy.pl

Nim przystąpisz do negocjacji pamiętaj, aby się dobrze przygotować. Musisz znać początkową cenę samochodu, sugerowaną cenę detaliczną, orientować się, ile dany model kosztuje u innych dealerów. Warto również przeanalizować sytuację na rynku, np. kryzys w branży motoryzacyjnej może sprawić, że dealerzy będą skłonni iść na większe ustępstwa, żeby tylko pozyskać klienta.
1
Dealer zada sobie wiele trudu, żebyś poczuł, że jeśli nie kupisz samochodu od razu, ubiegnie cię ktoś inny. Zdaje on sobie sprawę z tego, że najlepsza szansa na sprzedanie auta natrafia się wtedy, gdy jesteś na jego terytorium. Pamiętaj, że w twoim mieście jest wielu dealerów, a jeszcze więcej samochodów. Zawsze masz wybór co do modelu i sprzedawcy. Nie ulegaj stosowanej przez dealerów taktyce „nacisku na kupno”. Pamiętaj, że każdy z nich pracuje na swoją prowizję i ma określone cele sprzedażowe, którym musi sprostać.
2
Nie daj się podpuścić. Jeśli zaczniesz negocjować cenę samochodu, sprzedawca może spróbować zachowywać się tak, jakby nie było cię stać na kupno auta. Zaoferuje ci wówczas tańszy model. Liczy, że uderzy w ten sposób w twoje ego, a ty chcąc „dowieść, że się myli” kupisz samochód po cenie wyższej niż początkowa.
3
Sprzedawca będzie próbował cię przekonać, że cena którą ci proponuje jest tak niska, że nie ma już miejsca na negocjacje. To kłamstwo. Pamiętaj, że każdy grosz więcej wędruje prosto do jego kieszeni.
4
Nie negocjuj w oparciu o wysokość miesięcznych rat, jakie chciałbyś płacić. Dealerzy często pytają „Ile jest Pan/Pani w stanie płacić miesięcznie za samochód?” Niemożliwe jest wynegocjowanie lepszej ceny auta, jeśli sprzedawca wie, jak wysokiej spodziewasz się raty. Negocjuj w oparciu o cenę samochodu, a nie wysokość rat.
5
Uważaj na ukryte koszty. Zapytaj czy w cenę wliczone są wszystkie opłaty i podatki. Nie bądź zaskoczony, jeśli okaże się, że po uwzględnieniu wszystkich opłat cena samochodu znacznie wzrośnie.
6
Negocjuj w biurze dealera, a nie przy samochodzie. Dealer będzie starał się wzbudzić twoje przywiązanie do samochodu, skupić twój wzrok na cenie przyklejonej do szyby. Nie zapominaj, że cena ta jest najwyższą możliwą ceną, jaką dealer będzie chciał osiągnąć. Jeśli uda mu się sprawić, że zapragniesz kupić auto tu i teraz, zwiększy swoją szansę naciągnięcia cię na większą kasę.
7
Pozbądź się twarzy pokerzysty. Niektórzy myślą, że ich twarz w trakcie negocjacji powinna być bez wyrazu. Nie jest to prawda. Jeśli dealer mówi, że cena, którą ci oferuje jest tak dobra, że nie ma już miejsca na negocjacje, a ty zrobisz zszokowaną, oburzoną minę, wówczas wie, że zdajesz sobie sprawę z tego, iż nie był on z tobą całkiem szczery. Szybko zaproponuje niższą cenę, żeby tylko powstrzymać cię przed opuszczeniem salonu.
8
Miej wszystko na piśmie. Jeśli po zapoznaniu się z ofertą dealera, zdecydujesz się rozejrzeć w innych salonach, upewnij się, że zapisałeś wynik twoich negocjacji. W wypadku powrotu do punktu wyjścia będziesz mógł zacząć rozmowę od tego samego miejsca. Możesz również pokazać kartkę kolejnemu dealerowi i zapytać, czy jest w stanie zaoferować ci coś lepszego.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane