mięso duszone

Jak zrobić mięso, żeby było miękkie i soczyste?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Miękkie, soczyste mięso polane aromatycznym sosem – idealne na rodzinny niedzielny obiad albo na kolację w gronie przyjaciół. Poznaj kilka kulinarnych sekretów miękkiego i soczystego mięsa oraz przepisy na apetyczne żeberka w miodzie i polędwiczki na ostro. Twoi bliscy na pewno będą zachwyceni i poproszą o dokładkę.
1
Marynata to podstawa

Aby mięso skruszało i nabrało smaku, przed duszeniem zamarynuj je. Marynatę zrób na bazie oliwy, wina lub octu winnego. Mięso możesz też skropić obficie oliwą i natrzeć pastą ziołową.
2
Żeberka w miodzie

Żeberka podziel na porcje. Oblep je mieszanką z miodu, przyprawą do żeberek i czosnku. Zamarynowane wstaw do lodówki. Na rozgrzanym oleju obsmaż je, przełóż do garnka i podlej szklanką bulionu. Duś do miękkości, uzupełniając płyn w miarę odparowywania.

Gdy żeberka będą już miękkie, dodaj sól i pieprz, dopraw sos łyżką rozmieszanej z wodą mąki ziemniaczanej i zagotuj. Podawaj z piure z ziemniaków oraz porcją warzyw lub różnych sałat.
3
Polędwiczki na ostro

Mięso pokrój w plastry, usuwając błony i tłuszcz. Posyp solą i pieprzem, odstaw. Na patelni rozgrzej łyżkę oliwy i podsmaż polędwiczki. Usmażone zdejmij z patelni, wlej na nią olej i wrzuć plasterki pora, czosnek i pokrojony imbir. Podsmażaj 4 minuty, mieszając.

Dodaj pół litra bulionu warzywnego, po 3 łyżki sosu sojowego i octu winnego oraz łyżkę cukru pudru. Mieszając, zeskrob z dna patelni osad, aby połączył się z sosem. Włóż polędwiczki, doprowadź do wrzenia i zmniejsz ogień. Przykryj, duś godzinę, aż mięso będzie miękkie.

Kapustę pekińską pokrój wzdłuż na ćwiartki, połóż na wierzchu wieprzowiny, przykryj pokrywką i duś 5 minut, aż kapusta zmięknie. Pycha!
4
Jakie mięso do duszenia?

Do duszenia odpowiednie są te części mięsa, które mają więcej błon i ścięgien. W trakcie duszenia błony i ścięgna pęcznieją, przez co potrawa staje się bardziej zawiesista.

Z wołowiny do duszenia nadaje się pręga, udziec, mostek, łopatka i szponder. W mięsie wieprzowym – schab, polędwiczki, żeberka, łopatka.

Powiązane porady

beza
masa marcepanowa
ciasteczko z wróżbą

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane