Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Proste przepisy > Jak zrobić mięso, żeby było miękkie i soczyste?

Jak zrobić mięso, żeby było miękkie i soczyste?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Miękkie, soczyste mięso polane aromatycznym sosem – idealne na rodzinny niedzielny obiad albo na kolację w gronie przyjaciół. Poznaj kilka kulinarnych sekretów miękkiego i soczystego mięsa oraz przepisy na apetyczne żeberka w miodzie i polędwiczki na ostro. Twoi bliscy na pewno będą zachwyceni i poproszą o dokładkę.
1
Marynata to podstawa

Aby mięso skruszało i nabrało smaku, przed duszeniem zamarynuj je. Marynatę zrób na bazie oliwy, wina lub octu winnego. Mięso możesz też skropić obficie oliwą i natrzeć pastą ziołową.
2
Żeberka w miodzie

Żeberka podziel na porcje. Oblep je mieszanką z miodu, przyprawą do żeberek i czosnku. Zamarynowane wstaw do lodówki. Na rozgrzanym oleju obsmaż je, przełóż do garnka i podlej szklanką bulionu. Duś do miękkości, uzupełniając płyn w miarę odparowywania.

Gdy żeberka będą już miękkie, dodaj sól i pieprz, dopraw sos łyżką rozmieszanej z wodą mąki ziemniaczanej i zagotuj. Podawaj z piure z ziemniaków oraz porcją warzyw lub różnych sałat.
3
Polędwiczki na ostro

Mięso pokrój w plastry, usuwając błony i tłuszcz. Posyp solą i pieprzem, odstaw. Na patelni rozgrzej łyżkę oliwy i podsmaż polędwiczki. Usmażone zdejmij z patelni, wlej na nią olej i wrzuć plasterki pora, czosnek i pokrojony imbir. Podsmażaj 4 minuty, mieszając.

Dodaj pół litra bulionu warzywnego, po 3 łyżki sosu sojowego i octu winnego oraz łyżkę cukru pudru. Mieszając, zeskrob z dna patelni osad, aby połączył się z sosem. Włóż polędwiczki, doprowadź do wrzenia i zmniejsz ogień. Przykryj, duś godzinę, aż mięso będzie miękkie.

Kapustę pekińską pokrój wzdłuż na ćwiartki, połóż na wierzchu wieprzowiny, przykryj pokrywką i duś 5 minut, aż kapusta zmięknie. Pycha!
4
Jakie mięso do duszenia?

Do duszenia odpowiednie są te części mięsa, które mają więcej błon i ścięgien. W trakcie duszenia błony i ścięgna pęcznieją, przez co potrawa staje się bardziej zawiesista.

Z wołowiny do duszenia nadaje się pręga, udziec, mostek, łopatka i szponder. W mięsie wieprzowym – schab, polędwiczki, żeberka, łopatka.
Jak gotować ryż?
Jak zrobić bezy?
Jak zrobić karmel?
Jak gotować w szybkowarze?
 2.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przyznaj się, ile razy zdarzyło ci się przypalić ciasto lub zepsuć przepis? Miało wyjść pyszne niedzielne ciasto, a...
5 błędów, które popełniasz podczas pieczenia ciasta
Przyznaj się, ile razy zdarzyło ci się przypalić ciasto...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt