grzybica jamy ustnej

Jak leczyć grzybicę jamy ustnej?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Przyczyną wystąpienia grzybicy jest zakażenie Candida albicans. Grzybica wywołana nimi może występować u kobiet i u mężczyzn. Pojawia się ona na skórze, w okolicach narządów płciowych, bardzo często zdarza się w jamie ustnej. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć takie zakażenie.
1
Leczenie grzybicy zależy zacząć od łagodnych, domowych środków. Lekarze często przepisują leki na grzybicę, choć nie są one wcale konieczne. Jeżeli cierpisz na grzybice jamy ustnej, płucz ją mieszanką około 50 ml wody i trzech kropel olejku z drzewa herbacianego, najlepiej 3 razy dziennie. Zalecane jest przy tym zażywanie witaminy C i E, oraz jedzenie czosnku, który pomoże cofnąć zakażenie. Bardzo skuteczne jest również przyjmowanie olejku z oregano lub wyciągu z liścia oliwnego. Oba te specyfiki wykazują wysoką skuteczność w walce z grzybem Candidia albicans (kupisz je na przykład tutaj).
2
Następnym krokiem będzie zastosowanie bezpośrednio na zainfekowane miejsce maści przeciwgrzybicznej. Maści takie mogą być stosowane na skórę, narządy płciowe oraz do jamy ustnej. Typowe maści na grzybicę to:
- Klotrimazol (Lotrimin)
- Mikanazol (Monistat)
- Terconazol (Terazol)
3
Następnym krokiem jest stosowanie leków np. w postaci czopków. Istnieją także czopki dopochwowe pomocne w leczeniu grzybicy narządów płciowych u kobiet. Czopki zawierają substancje lecznicze takie same jak wymienionych wyżej maściach.
4
Jeżeli wszystkie metody zawiodą należy się skonsultować z lekarzem, który przepisze doustne środki do walki z grzybicą. Jednym z leków pomagających zwalczyć grzybicę jest Diflucan.
?

Wskazówki
* Wszystkie leki przeciwgrzybiczne wywołują skutki uboczne, należą do nich bóle głowy, nudności i bóle brzucha.
* Leków przeciwgrzybicznych nie wolno zażywać w czasie ciąży i karmienia piersią.

Powiązane porady

blizny potrądzikowe
skuteczny sposób na ukrycie malinki
Odleżyny

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Zuziaduzia
20.01.2017
Każdą candidę jak i półpasiec , wyleczysz głodówką na wodzie - spróbuj to żadna sztuka , najdokuczliwsze są pierwsze 4 dni , potem przestajemy nawet myśleć o jedzeniu. . Po 10 dniach zaczyna się oczyszczanie organizmu w trybie turbo.
hmmm
16.02.2015
Moze warto przypomniec, ze czosnek ma dzialanie grzybobojcze.
BEATA
31.07.2013
podzielę się moim sposobem pozbycia się grzybicy jamy ustnej, może komuś się przyda../nie dla dzieci-ze względu na alkohol/.: po przeczytaniu wypowiedzi na forach sięgnęłam po to co miałam w domu: Zioła Szwedzkie i Balsam Kapucyński (choć przeterminowany, stwierdziłam, że gorzej i tak być nie może...). Rano i wieczorem najpierw płukałam jamę ustną ziołami szwedzkimi lekko rozrzedzonymi wodą przytrzymując na chwilę, by "wypaliło' paskudztwo (nieźle piekło), a potem brałam łyżkę balsamu kapucyńskiego, znów chwilkę trzymałam w ustach i wypijałam. Na 3 dzień były pierwsze oznaki poprawy, po 5 dniach zostały tylko przekrwienia na podniebieniu, po tygodniu całkowicie po problemie. Nie brałam przy tym żadnych innych lekarstw.