oglądanie tv

Jak oglądać polską tv za granicą?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

W każdym zakątku świata można oglądać polskie kanały TV oraz wideo na życzenie z serialami i programami, które były nadawane np. przez TVP. Polacy, którzy wyjeżdżają za granicę na dłużej, mają kilka możliwości oglądania telewizji po polsku: z satelity, przez sieci kablowe oraz w internecie. Sposób odbioru oraz to, jakie kanały są dostępne, zależy od kraju pobytu. Najlepiej mają Ci, którzy przebywają w Europie i przyległych regionach Azji.
1
Odbiór na dekoderze z Polski

Nasi rodacy przemieszczający się po Europie zabierają ze sobą dekodery Cyfrowego Polsatu i nc+ bądź Telewizję na kartę. Kupione w abonamencie lub na doładowanie stacje mogą odbierać od Skandynawii po wybrzeże Afryki i od Islandii po Moskwę, bo taki zasięg ma wykorzystywana przez polskich operatorów satelita Hot Bird 13E. W zależności od miejsca pobytu potrzebna jest antena od 60 cm do 100 cm.

Ale problemem może być jej montaż, bo w wielu krajach zabroniona jest np. indywidualna instalacja na zewnątrz bloku. Choć operatorzy zastrzegają, że z ich oferty wolno korzystać tylko na terenie Polski, nikt nie ściga łamiących tę zasadę. A według badań zleconych przez „Rzeczpospolitą” 2 lata temu, robiło tak wtedy 1 mln Polaków. Drugą opcją jest satelitarny odbiór jedynie niekodowanych kanałów po polsku. Na Hot Birdzie 13E jest ich 19, to głównie stacje muzyczne, ale są też TVP Info, TVP Polonia i Fokus TV. Z Astry 19E, która ma zasięg podobny do Hot Birda, nadaje TV Trwam.
2
Oferta zagranicznych operatorów

Polscy nadawcy oferują kilkanaście kanałów przez wybranych zagranicznych operatorów satelitarnych, kablówki i sieci IP oraz kilka platform internetowych w Europie, USA, Kanadzie i Australii. Część stacji ma program taki sam jak w Polsce, np. TVN 24, TVP Info, część – to specjalne wersje „international”, jak np. iTVN oraz iTVN Extra (z programami i serialami TVN oraz produkcjami z TVN Style i TVN Turbo), Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Polsat 2 czy śląska TVS.

Są też kanały tworzone przez samych operatorów, np. amerykański Dish Network proponuje TV Sport – można w nim oglądać m.in. mecze Ekstraklasy i żużlową Ekstraligę, oraz filmowy Kino Europa. Australijski Eurosky ma TV Polonia z treściami od TVP, TVS, TV Trwam i Toya TV. Polskie pakiety mogą być usługą dodatkową, wymagającą wykupienia także podstawowego pakietu TV, np. w Dish Network od 10 dol. Nie jest to konieczne np. w Polska Plus w Wlk. Brytanii – serwis dostarcza kanały przez internet, ale można kupić odtwarzacz multimediów i oglądać je na telewizorze.
3
Legalne rodzime serwisy

Odbiór polskiej telewizji przez internet umożliwia np. Ipla.tv. W dowolnym kraju oprócz USA dostępny jest pakiet Ipla World – za ok. 21 zł przez 30 dni pozwala oglądać Polsat News i News 2, Superstację i premiery Polsatu.

Również TVN 24 można śledzić w sieci wszędzie z wyjątkiem USA – cena od 7,90 zł za 7 dni. Materiały wideo ze strony TVP.pl z nielicznymi wyjątkami oraz TVP Info i TVP Regionalna online są dostępne poza Polską z wyłączeniem obu Ameryk. I to bez żadnych opłat.
4
Pirackie praktyki

W sieci znajdziemy też zagraniczne oferty dostępu przez internet do aż kilkudziesięciu kanałów po polsku. Tyle że to może być nielegalna dystrybucja. Polscy nadawcy starają się z nią walczyć. Na przykład w grudniu 2014 r. złożyli w USA pozew przeciwko znanej firmie Polsky.tv (działa w 16 krajach) i jej lokalnym dystrybutorom.

TV Polska: Powstanie takiego kanału dla Polonii (głównie na Ukrainie, Litwie i Białorusi) zapowiedział w 2014 roku min. Sikorski. W 2016 r. MSZ ma wybrać w konkursie firmę, która będzie tworzyć TV Polska. TVP Rozrywka International: Miał ruszyć rok temu. Jednak z powodu problemów prawnych wciąż nie nadaje.
Strona 1 z 3

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

BartekW
19.02.2019
Oczywiście wszystko pięknie ładnie, jak nie przekroczysz limitu, który przydzielił ci operator. Jedna na godzina oglądania tv to 1GB. Warto używać kalkulatora pobierania danych przez poszczególne aplikacje. Pozdrawiam Bartek
Wojciech P.
17.09.2018
Witam i serdecznie polecam wszystkim – tele-wizja.ru — ( zrodlo sprawdzone gdyz strona ta istnieje juz pare lat) Witryna posiada duży wybór kanałów, a także wszystkie transmisje sportowe.( polskie + zagraniczne ) Telewizja dostępna jest dla użytkowników na całym świecie
PiotrZaremba
01.10.2015
http://rom4135.wix.com/24-live-tv nowa strona telewizyjna i sportowa - maja duzy wybor kanalow - wszystko za free i bez rejestracji -polecam wszystkim i zycze milego dnia