pomoc uczniom w szkole

Uczeń z problemami - kto powinien pomóc?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Twoje dziecko ma duże zdolności taneczne i wokalne, nie jest jednak w stanie spokojnie wysiedzieć na lekcjach, ma też kłopoty z wymową. Zastawiasz się, czy szkoła powinna pomóc je przezwyciężyć i jednocześnie rozwijać umiejętności? Placówka musi zapewnić dzieciom pomoc psychologiczną oraz pedagogiczną. Gdy jej brak, warto zwrócić się do poradni.
1
Na pomoc psychologiczno-pedagogiczną ze strony szkoły, i to w każdym przypadku, mogą liczyć wszyscy uczniowie, zarówno ci ze szkół podstawowych, jak i z gimnazjów, szkół zawodowych, liceów, i techników. Jeśli uczeń ma kłopoty rozwojowe czy osobowościowe, dyrektor ma obowiązek zorganizować dla niego pomoc. Jeśli więc nie ma w szkole logopedy, powinien go zatrudnić.
2
Nie bardzo wierzysz w to, że szkoła, do której chodzi twoje dziecko, tak indywidualnie do niego podejdzie, tym bardziej że w każdej klasie jest sporo uczniów? Wtedy warto zgłosić się z dzieckiem do publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Nie trzeba mieć żadnego skierowania. Korzystanie z usług poradni jest dobrowolne i bezpłatne. Najlepiej wybrać taką, która znajduje się najbliżej miejsca zamieszkania, choć nie obowiązuje rejonizacja.
3
O tym, w jakiej formie będzie udzielana ta pomoc i jak często będziesz musiała zgłaszać się z dzieckiem do poradni zadecydują specjaliści na podstawie diagnozy dziecka, oczywiście po uzgodnieniu z tobą.

Powiązane porady

dziecko czytające książkę
zajęcia pozalekcyjne
zdrowa dieta w szkole

Komentarze (0)

* Pola wymagane