dna moczanowa zdjęcie

Jak leczyć dnę moczanową naturalnymi metodami?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
dna moczanowa zdjęcie
1 z 6
Dna moczanowa to specyficzne zapalenie stawów. Najczęściej występuje w dużym palcu u nogi, ale może także występować w kostkach, kolanach, łokciach oraz wszystkich palcach u rąk i nóg. Ból spowodowany dną moczanową daje o sobie znać zwykle nocą, jest on spowodowany nagromadzeniem się w stawach kryształków kwasu moczowego. Ból wywołany przez tą chorobę może być bardzo silny, bywa porównywany z bólem towarzyszącym złamaniom. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak naturalnymi metodami radzić sobie z tą uciążliwą dolegliwością.
1
dna moczanowa - zdjęcie
Rozpoznanie objawów.

Pierwszym objawem dny moczanowej jest zwykle nocny ból dużego palca u nogi. Początkowo może mieć on postać delikatnego szarpania lub niepokoju, a z czasem staje się coraz silniejszy. Z bólem zwykle pojawia się także obrzęk oraz uczucie gorąca. Objawy te zwykle pojawiają się na krócej niż tydzień, ale w i w tym czasie potrafią być bardzo uciążliwe.

Dna moczanowa pojawia się najczęściej u osób w średnim wieku, zwłaszcza, jeżeli mają one wrodzone predyspozycje do tej choroby. Nagromadzenie się kwasu moczowego spowodowane jest jego nadmiarem we krwiobiegu oraz niezdolnością organizmu do jego filtracji. Na zawartość kwasu moczowego w organizmie wpływ ma także dieta. Są pokarmy, które wpływają na namnażanie się tego kwasu i są takie, które powodują jego redukcję.

Jeżeli nie jesteś pewny, że dokucza ci ta choroba skonsultuj się z lekarzem pierwszego kontaktu.

2
dna moczanowa - zdjęcia
Stan zapalny i ból.

Pierwszą rzeczą, którą będziesz chciał zrobić po wystąpieniu dny moczanowej jest na pewno pozbycie się bólu i stanu zapalnego. Jest kilka sposobów na zmniejszenie stanu zapalnego. Możesz przyłożyć na bolące miejsce zimny okład, najlepiej z lodu owiniętego ściereczką. Innym sposobem jest zawiązanie nad bolącym miejscem opaski uciskowej, tak by zmniejszyć ciśnienie w miejscu bólu, i "wyłączyć" je z krwiobiegu. Dodatkowe możesz także stosować środki przeciwbólowe jednak działają one bardzo krótko, i nie eliminują bólu, a jedynie go zmniejszają. Należy jednak całkowicie zrezygnować z aspiryny lub jakichkolwiek innych form kwasu acetylosalicylowego. Mogą one nasilić objawy choroby.

3
Dna moczanowa - zdjęcie
Zmniejszanie produkcji kwasu moczowego przez odpowiednie odżywianie się.

Spożywaj produkty, który wpływają na zwolnienie produkcji kwasu moczowego i co za tym idzie zwalczają dokuczliwe objawy dny moczanowej. Jedz węglowodany złożone takie jak otręby, płatki owsiane, makaron, ziemniaki, chleb, całe ziarna zbóż, kukurydzę, groch, fasolę, soczewicę oraz dużo owoców i zielonych warzyw liściastych. Duże znaczenie mają także świeże lub przetworzone wiśnie, czereśnie, truskawki i jagody. Pij duże ilości płynów, mogą to być soki owocowe, herbaty ziołowe lub woda, dzięki temu wypłuczesz większe ilości kwasu moczowego.

Stosuj suplementy diety przyczyniające się do odbudowy chrząstki stawowej, działające przeciwzapalnie i przeciwbólowo. Szczególnie pozytywne opinie zyskuje glukozamina (najlepiej z dodatkiem chondroityny, zobacz tutaj), a także boswellia (kadzidłowiec), czeremcha czy chrząstka z rekina. Suplementów szukaj w Internecie (sprawdź na Ceneo).
4
Dna moczanowa - zdjęcie stopy
Wystrzegaj się produktów zwiększających produkcją kwasu moczowego.

Trzymaj się z dala od produktów, które mogą zwiększać produkcję kwasu moczowego, bo objawy dny moczanowej będą się nasilać. Unikaj białka zwierzęcego a zwłaszcza czerwonego mięsa, wędlin, tłuszczów zwierzęcych, drożdży i produktów drożdżowych, śledzi, sardynek i sardeli. Unikaj także spożywania alkoholu. Staraj się utrzymywać stałą wagę i kontroluj ciśnienie krwi. Nie zmniejszaj ilości posiłków by stracić na wadze, podczas głodu organizm wytwarza więcej kwasu moczowego.

5
dna moczanowa - punkty do akupresury
Akupresura.

Na stopie są punkty, które pod wpływem ucisku powodują zmniejszanie bólu wywołanego przez dnę moczanową. Punkty znajdują się w kilku miejscach:
- Między dużym palcem a drugim palcem u stopy, u podstawy palucha
- Po zewnętrznej stronie dużego palca, na dolnej krawędzi stopy
- Na górnej części podbicia

Jeżeli ból jest nie do zniesienia można także spróbować poszukać punktów w dolnej części paznokcia dużego palca. Ucisk na każdy wybrany punk powinien trwać około 60 sekund.

?

Wskazówki
* Powyższe informacje mają na celu poinformować chorych o możliwości niesienia ulgi, ale nie zastąpią one leczenia.
* Jeżeli ból pojawia się często, trwa dłużej niż kilka dni i towarzyszą mu dreszcze i gorączka koniecznie skonsultuj się z lekarzem.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

bóle stawów
reumatoidalne zapalenie stawów
dna moczanowa

Podobne porady

Komentarze (34)

* Pola wymagane

ben
15.11.2016
Nie wiem jaki geniusz to pisał, polecając produkty bogate w puryny dla osób z dną moczanową, gdzie :
- produkty zabronione: mięso, wędliny (wołowina, mostek, parówki, kaszanka, kiełbasy), ryby (lin, flądra), warzywa (dynia, fasolka szparagowa zielona, jarmuż, kapusta czerwona, włoska),suche nasiona strączkowe, szczaw, szpinak owoce (banan, melon) produkty niebezpieczne/można je spożywać sporadycznie, nigdy w trakcie napadu dny: ryby (dorsz, karp, łosoś, pstrąg, makrela, sandacz, sardynka, sola, szczupak, szproty, śledź); skorupiaki (krewetki); niektóre mięsa(cielęcina, jagnięcina, wołowina, karkówka, wieprzowina, szynka, drób, dziczyzna-gęś, zając) podroby; część warzyw (brokuły, brukselka, groszek zielony, kalafior, kukurydza, papryka, szpinak, por); grzyby (boczniaki, borowiki, pieczarki).
- produkty wskazane: Małą produkcje kwasu moczowego powoduje spożycie następujących pokarmów: nabiał (mleko, sery białe, żółte pleśniowe, kefir), zboża (makaron, pieczywo), śmietana, masło, pozostałe warzywa i owoce, ziarna i orzechy oraz kurki, te grzyby nie zawierają puryn.
jagoda
21.12.2015
SODA JEST KSIAZKA O SODZIE NIEUMYWAKINA SODA W GORACEJ WODZIE
Dana
02.02.2015
Moja mama cierpi na to schorzenie od lat. Niedawno usłyszałam o Proszku Zasadowym, który odkwasza organizm i przywraca równowagę. Postanowiłyśmy zdobyć ten proszek i spróbować kuracji. Mama pije zawsze na noc, zauważyła poprawę, ból zmniejszył się.
Zuza
29.01.2015
Polecam dietę lekkostrawną i oczyszczenie organizmu. Proponuję raz dziennie, najlepiej wieczorem wypić Proszek Zasadowy na pewno pomoże.
Grażyna
22.01.2015
Uważam, ze trzeba ograniczyć spożywanie wieprzowiny, cukru, jeść regularnie, dążyć do przywrócenia równowagi kwasowo - zasadowej organizmu. Jeżeli to nie pomoże polecam do picia proszek zasadowy.
Marcin
24.10.2014
Przede wszystkim nie można doprowadzić swojego organizmu do takiego stanu. Odkładanie się kryształków kwasu moczowego jest konsekwencją złej diety i długotrwałego zakwaszenia organizmu.Osoby których dieta nie jest zasadowa powinny przynajmniej raz dziennie pić Proszek Zasadowy.W przeciwnym wypadku skutki dla naszego zdrowia mogą być fatalne.
wuwo
20.08.2014
Aspirina to lek kardiologow, zaden reumatolog nie uzywa jej w leczeniu zapalen stawowych. Na szybkie objawy uzywane sa niesterydowe leki antyzapaleniowe typu indomethacin lub colchicine a na dlugotrwala terapie allopurinol lub probenecid. Zalecane jest unikanie alkololu i czerwonego miesa.
stopa
20.08.2014
... najlepszym sposobem na diagnozę co mam chorego, jest konsultacja z lekarzem i dobrym masażystą stóp. Polecam te wszystkie miejsca które bolą, masować najpierw delikatnie a później coraz mocniej. Znalezienie przyczyn choroby nie jest takie proste. Nasz organizm to wielki łańcuch którego ogniwa są od siebie zależne. Dlaczego potrzebna jest konsultacja z masażystą ?
Bo tylko on wie gdzie znajdują się receptory odpowiedzialne za funkcjonowanie poszczególnych organów. I pomoże zlokalizować przyczynę choroby. A później stosować się do jego i lekarza zaleceń.
xcc
20.08.2014
Pijawki są rewelacyjne na dne m. Tylko trzeba isc do dyplomowanego hirudopaty.
qwert
20.08.2014
Radzę nie stosować się do zaleceń podawanych w artykule bo jeszcze pogorszycie cała sprawę. Jeśli chodzi o diete to nalezy jeść nisko purynowe produkty. Jeśli macie napad dny to najlepszym dostepnym lekiem jest kolchicyna. po zlikwidowaniu bólu powinniście brać stale lek zmniejszajacy ilość kwasu moczowego w organizmie. Może to być na przyklad Milurid