pocieszanie przyjaciółki

Kryzys w małżeństwie - jak wesprzeć przyjaciółkę?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Wsparcie drugiej kobiety jest nieocenione w chwili życiowego kryzysu. Jego powody bywają różne. Kłopoty finansowe, problemy z dziećmi, zazdrość lub zwykła codzienna rutyna, która gasi namiętność... Spróbuj dociec, co konkretnie wydarzyło się w związku przyjaciółki. Stwierdzenia typu: „Jest mi źle”, „Czuję się nieszczęśliwa”, „On chyba już mnie nie kocha”, „Nasze małżeństwo nie ma sensu” do niczego nie prowadzą. Są tylko sygnałem, że coś w relacjach małżonków szwankuje. Skłoń przyjaciółkę do odkrycia sedna problemu, a małżeński zakręt łatwiej jej będzie pokonać.
1
Bez osądzania

Chłodnym okiem obserwatora. Spróbuj nie opowiadać się po żadnej ze stron. Choć może to nie być proste. W końcu przyjaciółka liczy na przyznanie jej racji, przytaknięcie, że zachowanie partnera pozostawia wiele do życzenia. Unikaj ocen, staraj się raczej słuchać i zrozumieć kobiece emocje.

Dołączając się do krytyki męża, możesz skłonić przyjaciółkę do zbyt pochopnej decyzji o rozstaniu. Na razie trzeba zmotywować ją do walki o ocalenie związku. Tak łatwo jest wszystko przekreślić, a nie zawsze warto.
2
Jestem dla ciebie

Dobrze mieć kogoś obok. Twoja przyjaciółka przechodzi trudne chwile. Najcenniejsze, co możesz jej teraz ofiarować, to swój czas. Wyciągnij ją z domu na spacer, zaproś na pogaduszki do kawiarni. Pozwól jej mówić o kłopotach. To przyniesie jej ulgę.

A może sama kiedyś znalazłaś się w podobnej sytuacji? Przypomnij, jak wybrnęłaś z małżeńskiego kryzysu. Doświadczenia bliskich osób czasem są dobrym drogowskazem, gdy los plącze nam życiowe ścieżki.
3
Nic samo nie minie

Trzeba rozmawiać. Nakłoń przyjaciółkę, aby porozmawiała z mężem. Opowiedziała, co ją uwiera w związku. Może partner jest nieświadomy, że coś jest nie tak. Mężczyźni nie potrafią tak po mistrzowsku jak kobiety odczytywać emocji.

Pomóż sprecyzować oczekiwania wobec partnera np.: „Chciałabym, abyś był bardziej stanowczy wobec dzieci”, „Brakuje mi chwil tylko dla nas”. Może odegracie scenkę, w której przyjaciółka będzie miała szansę przećwiczyć swoją wypowiedź?
4
Bez taryfy ulgowej

Są sytuacje, gdy musisz działać zdecydowanie. Ludzie wchodzą w związek z dobrymi intencjami. Chcą ofiarować drugiej osobie miłość, czułość, szacunek. Niestety, bywa tak, że obietnicy nie potrafią dotrzymać…

Jeśli jesteś pewna, że kłopoty przyjaciółki to nie tylko chwilowy smutek, zwątpienie, rozterki, a dzieje się jej poważna krzywda, namów ją do szukania pomocy u psychologa. Zachęć do ratowania własnej godności i spokoju jej dzieci. I wspieraj ją w tym!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Słuchać
pocieszanie przyjaciółki
przyjaciółki

Komentarze (0)

* Pola wymagane