wypalony pracownik

Jak walczyć z wypaleniem zawodowym?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Do tej pory ekscytowały cię nowe wyzwania w pracy, z chęcią wykonywałaś też większość obowiązków. Ale ostatnio wchodząc do firmy coraz częściej czujesz się jak postawiona pod ścianą. Mniejszy zapał do pracy i pustka w głowie przygnębiają cię. Prawie trzy czwarte Polaków ankietowanych przez CBOS (73%) czerpie satysfakcję ze swojej pracy. 20% satysfakcji raczej nie dostrzega, zaś 7% jest niezadowolonych z pracy. Co robić, gdy praca nie daje już satysfakcji?
1
Nie bój się zmian

Na pewno jest to sygnał, że w Twoim życiu zawodowym konieczne są zmiany. Wiele zależy od wykonywanego zawodu, ale w zasadzie wszędzie można ten sam cel osiągać różnymi sposobami. Zastanów się, jak zmienić metody pracy. Zgłoś się na szkolenie, szukaj inspiracji w internecie. Przełamanie rutyny to pierwszy krok do ucieczki z pułapki, w jaką wpadłaś.
2
Miej pomysły

Porozmawiaj z szefem. Nie musisz nazywać wprost swego problemu. Ale może jest szansa na przeniesienie do innego zespołu albo zmianę zakresu obowiązków. Mów, że chcesz się rozwijać, że interesują Cię nowe projekty.
3
Bądź ambitna

A może wypalenie zawodowe wynika stąd, że w firmie osiągnęłaś już wszystko? Jeśli nie możesz liczyć na awans, rozejrzyj się za nową pracą. Nawet jeśli przyjdzie Ci od podstaw budować swoją pozycję, będzie to bardziej twórcze niż praca bez perspektyw.
4
Daj sobie szansę

Szukając nowego zajęcia, kieruj się nie tylko zarobkami i potrzebami rynku, ale też tym, co chciałabyś robić. Dotrzyj do osób pracujących w dziedzinie, którą sobie upatrzyłaś. Ich opinie pozwolą Ci realnie spojrzeć na tę kwestię.
5
Realizuj się

A może to sposób zatrudnienia leży u podstaw Twej apatii? Skoro jesteś fachowcem w swej dziedzinie, zastanów się, czy nie zrezygnować z etatu na rzecz własnej firmy. Będąc sobie sama szefem poczujesz, że otwierają się przed Tobą zupełnie nowe horyzonty.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane