przedszkolna miłość

Zakochany przedszkolak - jak reagować?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Twój kilkuletni synek wyznał ci jakiś czas temu, że zakochał się w koleżance z przedszkola. Opowiada o niej z poważną miną i wypiekami na buzi. Jego miłość być może bardzo cię bawi. Jest to dla ciebie zupełnie nowa sytuacja. W końcu pierwszego zakochania spodziewałaś się dopiero za kilka lat. Nic dziwnego, że nie wiesz, jak odpowiednio reagować.
1
Nie lekceważ i nie żartuj

Choć sytuacja może wydawać się zabawna, nie lekceważ uczuć dziecka. Nie żartuj z nich, nie opowiadaj ze śmiechem znajomym i sąsiadkom o przedszkolnej miłości. Słysząc to, maluch może poczuć się zraniony i stracić do ciebie zaufanie. A w konsekwencji nie będzie ci już więcej opowiadał o swoich tajemnicach.
2
Nie mów nic złego o matce dziecka

Nie krytykuj wybranki serca synka, nawet jeśli nie przypadnie ci do gustu. Nie mów też nic złego o jej mamie. Jeżeli nie macie dobrych relacji, na czas wzajemnej fascynacji waszych pociech zakopcie topór wojenny.
3
Uważnie słuchaj

Gdy synek opowiada o swojej wybrance, uważnie słuchaj. Podkreślaj, że to miłe mieć kogoś, kogo się wyjątkowo lubi. Zapytaj, czy nie chciałby zaprosić sympatii np. na podwieczorek.
4
Rozmawiaj o miłości

Wyjaśniaj dziecku, że o ukochaną osobę trzeba się troszczyć i o nią dbać. Ucz synka, na czym to polega (że swojej wybrance może mówić miłe rzeczy, sprawiać niespodzianki, pożyczać zabawki, częstować cukierkami itp.). Ważne, by zrozumiał, że miłość jest czymś wartościowym i pięknym.

Powiązane porady

Nauka korzystania z nocnika
Dziecko korzysta z nocnika
spacer z dziećmi

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane