wizyta gościa

Odwiedziny bez zapowiedzi - jak się zachować?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Wśród twoich znajomych lub w rodzinie jest osoba, która ma zwyczaj wpadania do was, bo… właśnie przechodziła obok. Nic dziwnego, że czujesz się wtedy dość niezręcznie, szukasz nerwowo, czym mogłabyś ją ugościć, biegniesz do sklepu po coś słodkiego. A często rezygnujesz też ze swoich planów. Wolałabyś, żeby uprzedzała o swoich wizytach. Nie wiesz jednak, jak taktownie dać jej do zrozumienia, że wpadła nie w porę. Jak to zrobić?
1
Przede wszystkim nie powinnaś nerwowo szukać poczęstunku, a już na pewno nie biec do sklepu po coś do herbaty. Niespodziewani goście muszą się liczyć z tym, że zastaną gospodarza nieprzygotowanego do wizyty. W takich sytuacjach spokojnie zaproponuj herbatę lub kawę i zaznacz, że niestety nie ma nic więcej, bo nie oczekiwałaś gości.
2
Jeśli odwiedzająca osoba zastanie cię w trakcie sprzątania lub innych prac domowych, nie tłumacz się, ani nie porządkuj w pośpiechu rzeczy w mieszkaniu. Nie powinnaś też czuć się niezręcznie, bo to niezapowiedziany gość sprawia kłopot, a nie ty.
3
Warto zachowywać się miło i uprzejmie, dając jednocześnie do zrozumienia, że nie możesz poświęcić gościowi zbyt dużo czasu, bo właśnie zaplanowałaś mycie okien, lepienie pierogów czy trzepanie dywanów… Mądra osoba wyciągnie z tego wnioski i następnym razem zadzwoni, zanim przyjdzie.

Komentarze (0)

* Pola wymagane