dziecko krzyczy i wymusza

Humorzaste dziecko - jak sobie z nim radzić?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Twoje kilkuletnie dziecko jest bardzo humorzaste. Jeśli coś idzie nie po jego myśli, np. czegoś nie dostanie, obraża się, płacze. Uspokaja się dopiero, gdy dopnie swego. Takie sytuacje zdarzają się coraz częściej. Zdajesz sobie sprawę z problemu, zaczynasz więc zastanawiać się, jak odpowiednio reagować na jego zachowanie. Nie możesz przecież dać się tyranizować kilkulatkowi.
1
Nie daj sobą manipulować

Nie pozwalaj na to, by pociecha tobą manipulowała. Łzy w oczach, smutna minka wcale nie oznaczają, że dziecku dzieje się krzywda. Ono po prostu chce, abyś poczuła się winna i ustąpiła. Ignoruj takie zachowania i postępuj tak, jak postanowiłaś.
2
Pozbądź się wyrzutów sumienia

Nie miej wyrzutów sumienia, gdy czegoś odmawiasz przedszkolakowi lub nie chcesz jej w czymś wyręczyć. Nie zmieniaj zdania nawet wtedy, gdy usłyszysz, że jesteś złą mamą. W ten sposób uczysz go, że życie to nie koncert życzeń i nie wszystko zawsze musi być tak, jak ona chce.
3
Wymagaj wykonywania obowiązków

Nie wyręczaj dziecka we wszystkim. Wyznacz mu obowiązki i wymagaj, aby je wykonywało. Gdy odmówi, obstawaj przy swoim. Ucz, że na pewne rzeczy trzeba zasłużyć lub zapracować.
4
Rozmowa to podstawa

Porozmawiaj z córką o jej zachowaniu. Powiedz, że bardzo zależy ci na porozumieniu między wami, że zawsze chętnie jej wysłuchasz, ale nie podoba ci się sposób, w jaki reaguje, gdy coś jej się nie podoba. Dlatego nie akceptujesz dąsów, a wybierasz rozmowę.
5
Cierpliwie tłumacz

Gdy czegoś córce zabraniasz, zawsze tłumacz, dlaczego. Poczuje wtedy, że traktujesz ją poważnie.

Powiązane porady

czytająca dziewczynka
mały geniusz
Dziecko bije

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane