przytulanie drzewa

Jaki jest wpływ drzew na zdrowie człowieka?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
przytulanie drzewa
1 z 13
O ich mocy byli przekonani już Grecy i Celtowie. Badania potwierdzają te wierzenia! Osoby, które przebywają w pobliżu drzew, są zdrowsze. Tak wynika m.in. z badań prof. Tove Fjelda z Uniwersytetu w Oslo i naukowców z USA. Rzadziej mają bóle głowy, lęki i depresje. A także podrażnienia skóry, choroby krążenia i serca. Drzewa oddają nam energię, a kora, liście, nasiona i korzenie wydzielają lotne związki. Oczyszczają one otoczenie i odkażają. Jonizują powietrze, co poprawia jego jakość i zwiększa ilość cząsteczek tlenu. Ma to pozytywny wpływ na nasze zdrowie.
1
buk
Liściaste

Buk łagodzi napięcia i poprawia humor. Wzmacnia pewność siebie, pogodę ducha. Pobudza krążenie, zachęca do życia, uczy dystansu. Jest dobry dla pesymistów i tych, którzy nie radzą sobie ze stresem.
2
dąb
Dąb – wzmacnia i przyspiesza powrót do zdrowia. Idealny jest więc dla przemęczonych i podczas rekonwalescencji. Zwiększa siły witalne. Poprawia krążenie, dodaje energii, wzmacnia psychikę.
3
brzoza
Brzoza – neutralizuje szkodliwe promieniowanie. Obdarza nas dobrym samopoczuciem. Uspokaja, likwiduje napięcia, przyspiesza gojenie się ran. Wzmacnia, zwiększa przypływ pomysłów, polepsza intuicję.
4
kasztanowiec
Kasztanowiec – dodaje sił witalnych, poprawia nastrój, zapobiega bezsenności. Pomaga przezwyciężać problemy, zwalczać lęk i niepokój.
5
lipa
Lipa – uspokaja, odpręża i odgania lęki. Podnosi na duchu, pozwala poczuć siłę. Inspiruje, jest źródłem natchnienia. Sprawia, że umysł funkcjonuje lepiej i stajemy się twórczy.
6
jodła
Iglaste

Jodła – działa antyzapalnie. Przezwycięża negatywne uczucia i emocje. Wycisza, koi, ale i wspiera, gdy nie radzimy sobie z zadaniami. Pomaga odnaleźć radość w intymnych zbliżeniach.
7
sosna
Sosna – dobrze wpływa na drogi oddechowe, łagodzi przeziębienia. Uspokaja nerwy, dodaje energii. Przyciąga pieniądze i wzmacnia inteligencję. Poprawia ukrwienie.
8
świerk
Świerk – daje pewność siebie. Pomaga przezwyciężyć lęk i nieśmiałość. Daje siłę, by podjąć ryzyko i osiągnąć sukces.
9
jabłoń
Owocowe

Jabłoń – symbol obfitości, wyzwala z kłopotów. Daje nadzieję i pomaga rozwiązać problemy i doceniać to, co mamy. Pomaga na bezsenność.
10
czereśnia
Czereśnia – drzewo kobiet, szczególnie tych, które nie czują się atrakcyjne. Poprawia przemianę materii. Zwiększa wiarę w siebie i siły.
11
wiśnia
Wiśnia – dodaje seksapilu, pobudza zmysły i wzmacnia układ krwionośny.
12
kobieta przy drzewie
Jakie wybierać

Każda forma bliskości z drzewami jest dobra. Możemy je dotykać, obejmować, położyć się obok, usiąść. Ale wybierajmy zdrowe okazy. Omijajmy powykręcane, z hubą i jemiołą, uschnięte, ze zwyrodnieniami, te, które mają chore liście i korę. Najważniejszy jest pierwszy kontakt. Gdy drzewo nas odpręża, jest nam przy nim dobrze, to terapia dla nas. Ale gdy jesteśmy zbyt pobudzeni, boli nas głowa, zrezygnujmy z niej.
Strona 1 z 13

Powiązane porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

bax
12.07.2015
Chyba chodzi o dendrofilie :)
thor
12.07.2015
Tak, zwłaszcza podczas burzy! Wtedy jest możliwość odabrania dużej ilości energii elektrycznej!