Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Higiena intymna > Jak dbać o miejsca intymne?

Jak dbać o miejsca intymne?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Z higieną warto być zawsze za pan brat. Dzięki tym prostym zabiegom będziemy czuły się świeżo przez cały dzień i unikniemy przykrych infekcji. W pochwie żyją bakterie dobre (np. pałeczki kwasu mlekowego) i złe. Gdy dochodzi do zachwiania równowagi między nimi, odczuwamy świąd, pieczenie i cierpimy na infekcje. Tak się dzieje m.in. po antybiotykoterapii, przy osłabieniu organizmu lub gdy nieprawidłowo dbamy o higienę. To ostatnie zagrożenie możemy z łatwością wyeliminować.
1
Ochrona na co dzień

Podmywajmy się 1-2 razy dziennie pod bieżącą wodą i od przodu do tyłu, by nie przenieść bakterii z okolic odbytu do pochwy. Robimy to dłonią, nie używamy do tego gąbek lub myjek.

Stosujemy specjalne płyny do higieny intymnej. Mają pH zbliżone do odczynu pochwy, dlatego w przeciwieństwie do mydeł, działają kojąco i nawilżająco. Można też stosować szare mydło – nie uczula i niszczy szkodliwe drobnoustroje.
2
Do wycierania okolic intymnych używamy osobnego ręcznika. Powinien być suchy oraz często zmieniany.

Wkładki najlepiej stosujemy w trakcie owulacji (lub tuż po miesiączce), a nie stale. Wybieramy te oddychające i nieperfumowane.
3
W czasie miesiączki

Podpaski zmieniamy tak często jak to konieczne, ale nie rzadziej niż co 4-5 godz. Ich chłonność dobieramy do intensywności krwawienia.

Z tamponów korzystamy, gdy to niezbędne, a nie stale. W ogóle rezygnujemy z takich środków, gdy mamy nawracające infekcje pochwy.

Przy zmianie podpaski lub tamponu dobrze jest się podmyć. Gdy to niemożliwe, używamy chusteczek do higieny intymnej z kwasem mlekowym.
Praktyczne zastosowania spirytusu salicylowego
7 powodów, dla których będziesz rzadziej brać prysznic
Jak głęboko oczyścić twarz?
Jaki antyperspirant wybrać?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Higiena intymna kobiety do niedawna była tematem tabu, o którym mówiło się tylko w obecności najbliższych przyjaciółek....
Wszystko, co powinnaś wiedzieć o higienie intymnej
Higiena intymna kobiety do niedawna była tematem tabu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt