Jak dbać o miejsca intymne?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Z higieną warto być zawsze za pan brat. Dzięki tym prostym zabiegom będziemy czuły się świeżo przez cały dzień i unikniemy przykrych infekcji. W pochwie żyją bakterie dobre (np. pałeczki kwasu mlekowego) i złe. Gdy dochodzi do zachwiania równowagi między nimi, odczuwamy świąd, pieczenie i cierpimy na infekcje. Tak się dzieje m.in. po antybiotykoterapii, przy osłabieniu organizmu lub gdy nieprawidłowo dbamy o higienę. To ostatnie zagrożenie możemy z łatwością wyeliminować.
1
Ochrona na co dzień

Podmywajmy się 1-2 razy dziennie pod bieżącą wodą i od przodu do tyłu, by nie przenieść bakterii z okolic odbytu do pochwy. Robimy to dłonią, nie używamy do tego gąbek lub myjek.

Stosujemy specjalne płyny do higieny intymnej. Mają pH zbliżone do odczynu pochwy, dlatego w przeciwieństwie do mydeł, działają kojąco i nawilżająco. Można też stosować szare mydło – nie uczula i niszczy szkodliwe drobnoustroje.
2
Do wycierania okolic intymnych używamy osobnego ręcznika. Powinien być suchy oraz często zmieniany.

Wkładki najlepiej stosujemy w trakcie owulacji (lub tuż po miesiączce), a nie stale. Wybieramy te oddychające i nieperfumowane.
3
W czasie miesiączki

Podpaski zmieniamy tak często jak to konieczne, ale nie rzadziej niż co 4-5 godz. Ich chłonność dobieramy do intensywności krwawienia.

Z tamponów korzystamy, gdy to niezbędne, a nie stale. W ogóle rezygnujemy z takich środków, gdy mamy nawracające infekcje pochwy.

Przy zmianie podpaski lub tamponu dobrze jest się podmyć. Gdy to niemożliwe, używamy chusteczek do higieny intymnej z kwasem mlekowym.

Powiązane porady

pocenie się
Miesiączka
higiena intymna

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane