sąsiadki

Jak zwrócić uwagę sąsiadowi?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Zbyt głośno bawiące się dzieci, szczekający pies czy miejsce do parkowania… Powodów do niesnasek nie brakuje. Ważne, by zrozumieć, że konflikty między ludźmi powstają najczęściej z nieporozumień i nieumiejętnego komunikowania własnych potrzeb. Są sposoby, by lepiej z nimi żyć i pokojowo rozwiązywać spory…
1
Miły gest na przełamanie lodów

O każdym problemie trzeba nauczyć się rozmawiać. Jeśli np. twoja sąsiadka nastawia zbyt głośno telewizor właśnie wtedy, gdy wracasz zmęczona z pracy, musisz jej o tym powiedzieć. Aby złagodzić niechętną reakcję na twoją prośbę, możesz np. upiec ciasto i zanieść jej kawałek w prezencie. Ten miły gest z pewnością pozwoli szybciej stopić lody, a tobie da pretekst do rozpoczęcia rozmowy na ważny dla ciebie temat.
2
Kulturalna rozmowa

Na początku staraj się nawiązać do wspólnych zainteresowań, np. zwierząt czy pracy w ogrodzie. To pomoże wam nawiązać głębsze relacje. Podczas samej rozmowy skup się na problemie. Powiedz: „Mam kłopot z tym, że czasami, gdy jestem bardzo zmęczona, przeszkadza mi zbyt duży hałas”. Zapytaj, czy mogłaby ściszyć odbiornik lub wkładać słuchawki.
3
Zastanów się nad przyczynami

Jeśli jednak twoją sąsiadką jest osoba, która stale wchodzi w konflikty z sąsiadami, warto… bez uprzedzeń zastanowić się nad przyczynami. Może to ktoś bardzo samotny, kto w ten sposób pragnie zwrócić na siebie uwagę? Być może, gdy zostanie wysłuchany, poczuje się dowartościowany i przestanie szukać powodów do zwady.
4
Gdy wyczerpią się argumenty…

Jednak gdy w sąsiedzkich sporach zostaną wyczerpane wszystkie argumenty i nie ma szans na rozwiązanie, warto wtedy zwrócić się do mediatora. Tę rolę może pełnić inny sąsiad.
5
Troszcz się o sąsiedzkie relacje

Dbaj na co dzień o dobre relacje z innymi mieszkańcami w twojej okolicy. Witaj się z nimi z uśmiechem, zamień parę zdań, choćby o pogodzie, pytaj, czy czegoś nie potrzebują. To buduje bliższe więzi, daje też poczucie oparcia w ewentualnych sporach z nieżyczliwym sąsiadem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane