płaski brzuch

Jak skutecznie zrzucić zbędne kilogramy?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
płaski brzuch
1 z 7
Niektórzy twierdzą, że kochanego ciała nigdy za dużo. Niestety, nadwaga i otyłość grożą poważnymi schorzeniami, takimi jak: choroba niedokrwienna serca, udar mózgu, nadciśnienie tętnicze, kamica żółciowa. Wzrasta zagrożenie nowotworami (np. piersi, błony śluzowej macicy, jelita grubego i odbytnicy). Cierpią stawy kolanowe i kręgosłup. Główną przeszkodą w odchudzaniu jest brak wiary w sukces, bo to odbiera motywację do wysiłku.
1
ciemne pieczywo
Zdrowe zamienniki

Walkę z otyłością można zacząć od małych kroków. Zrezygnować ze słodkich napojów. Zamiast cukru używać do słodzenia kawy czy herbaty naturalnych słodzików, np. stewii, ksylitolu. Rozcieńczać soki owocowe wodą. Białe pieczywo zastąpić razowym – ma więcej błonnika, szybciej daje poczucie sytości. Zamiast masłem smarować je chudym twarożkiem czy koncentratem pomidorowym.
2
jedzenie warzyw
Odpowiednie nawyki

Ważna jest regularność posiłków. Powinno być ich pięć. To stale pobudza przemianę materii. Kiedy się głodzimy lub jemy za rzadko, przemiana zwalnia. Dziennie trzeba pić przynajmniej 1,5 l wody. Najlepiej niegazowanej (gazowana poprawia apetyt). Nie podjadajmy pomiędzy posiłkami.
3
owoce i warzywa
Do syta? Tak, ale...

Możemy jeść naprawdę do syta. Pod warunkiem, że mądrze wybierzemy składniki posiłków. Wolno jeść niemalże bez ograniczeń warzywa (400 g tych pokarmów to średnio tylko 100 kcal). Dobry wybór to: selery, bakłażany, brokuły, dynia, kabaczki, cukinie, ogórki, pomidory, papryka, cykoria, wszelkie sałaty i kapusty, surowa marchew, kalarepa.

Owoce jedzmy w mniejszej ilości: dwie sztuki (lub dwie szklanki drobnych, np. jagód). Unikajmy owoców bardzo słodkich (to np. banany, figi, winogrona), suszonych i w syropie.

Można, a nawet trzeba jeść chude białko, a więc odtłuszczone serki i jogurty naturalne, chude mięso i ryby (to np. mintaj, pstrąg, tilapia, leszcz, dorsz, morszczuk). Zawarte w nich białko „podkręca” przemianę materii.
4
nordic walking
Reguła 3 x 30 x 130

Przy odchudzaniu niezbędna jest aktywność fizyczna. Lekarze zalecają regułę 3 x 30 x 130 – czyli ruch co najmniej 3 razy w tygodniu, przez co najmniej 30 minut i na tyle intensywny, ażeby puls przyspieszył do 130 uderzeń na minutę.

Zalecane są marsze i spacery, nordic walking (spacer z kijkami jest zalecany zwłaszcza w nierównym terenie), basen – wskazane jest zarówno pływanie, jak i ćwiczenia w wodzie (ta forma ruchu oszczędza stawy). Osoby otyłe, które wcześniej miały mało ruchu, zasady dozowania aktywności fizycznej powinny ustalić z lekarzem.
5
mierzenie talii
Zmierz sobie obwód w talii

Jeśli kobieta ma w tym miejscu powyżej 88 cm, a mężczyzna więcej niż 102 cm, mówi się o tzw. otyłości brzusznej. Taki wynik oznacza, że tłuszcz zaczął się odkładać wewnątrz jamy brzusznej, a to stanowi duże zagrożenie dla zdrowia.
6
wizyta  lekarza
Zbadaj tarczycę

Jeśli mamy skłonność do nadwagi lub nie skutkują kolejne próby chudnięcia, skontrolujmy pracę tarczycy. Przy jej niedoczynności zwalnia spoczynkowa przemiana materii, a wtedy możemy tyć, choć nie jemy więcej niż wcześniej lub nie chudniemy, choć zmniejszamy ilość dostarczanych kalorii. Tłuszcz odkłada się szybciej także u osób cierpiących na inne zaburzenia hormonalne.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

za duże piersi
Szczupła szyja
Szczupłe uda

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Lewandoska
23.02.2017
Mnie pomogła bardzo HIPNOZA NA ODCHUDZANIE :) POCZYTAJCIE SOBIE O TEJ METODZIE
kasikk
30.06.2015
Zgadza się, brak motywacji to główna przeszkoda uniemożliwiająca odchudzanie, doskonale motywuje acetomale, nie ma lepszej zachęty niż widoczny spadek wagi.