dziadkowie i wnuczęta

Opieka nad wnukami - jak nie dać się wykorzystać?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Twoja córka i zięć dużo pracują, bo zależy im na awansie. Zwykle późno wracają do domu, a ty odbierasz wnuki z przedszkola i szkoły, a potem jesteś z nimi aż do wieczora. W czasie weekendów młodzi często proszą, abyś posiedziała z maluchami, bo wieczorem gdzieś się wybierają. Bardzo kochasz wnuki, rozumiesz, że córka i zięć chcą się rozerwać po tygodniu ciężkiej pracy, ale czujesz się zmęczona. Nie umiesz jednak odmówić. Pomoc dziadków jest bezcenna w dzisiejszym, zabieganym świecie. Nie można jednak traktować babci jak darmowej niańki i kucharki.
1
Wszystko ma swoje granice

Większość dziadków kocha swoje wnuki i chętnie pomaga dzieciom w opiece nad nimi. Są jednak granice poświęcenia. Zajmowanie się dziećmi przez kilka godzin dziennie i dodatkowo w niektóre weekendy jest poważnym obciążeniem nawet dla młodych ludzi. Dziadkom często brakuje już na to sił. Nic więc dziwnego, że czujesz się zmęczona.
2
Babcia nie może zastępować mamy

Jak najszybciej porozmawiaj o tym z córką. Spokojnie przedstaw jej swoje racje. Powiedz, że nie dajesz rady zajmować się codziennie wnukami. Warto też, aby córka i zięć zastanowili się, co jest dla nich w życiu najważniejsze. Kariera nie może być realizowana kosztem rodziny. A dzieci na co dzień potrzebują przede wszystkim rodziców, a nie dziadków. Ty wypełniłaś już rolę matki i nie powinnaś zastępować jej wnukom. Teraz nadszedł czas na zajęcie się własnymi sprawami. Zadbanie o siebie i męża, rozwijanie własnych zainteresowań.
3
Zdrowy egoizm też jest potrzebny

Dać córce i zięciowi jeszcze jakiś czas na rozwiązanie sprawy opieki nad dziećmi i nie zgadzać się na dalsze wykorzystywanie. Twój zdrowy egoizm może wszystkim wyjść na dobre. Maluchy będą częściej przebywały z mamą i tatą, a ty możesz zaproponować, że posiedzisz z nimi np. raz w tygodniu.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane