buty reklamacja, reklamowanie butów, reklamacja obuwia

Jak reklamować buty?
AlexisAlexis - specjalista Tipy.pl

Każdemu z nas zdarzyło się pewnie kupić produkt, który nie spełnił naszych oczekiwań. Wady ukryte szczególnie często występują w przypadku butów. Okazuje się, że obuwie podczas użytkowania rozkleja się, przemaka lub traci należyty wygląd. Nie należy wówczas rzucać butów w kąt. Jeśli wada ujawniła się przed upływem dwóch lat od daty zakupu, możemy wówczas skorzystać z przysługujących nam praw konsumenckich.
1

Sprzedawca może odpowiadać za tzw. „niezgodność towaru z umową” przez dwa lata od daty zakupu, niezależnie od tego czy udziela na niego gwarancji, czy nie. Jeśli buty są na gwarancji, możemy wybrać czy skorzystamy z uprawnień z jej tytułu, czy z praw konsumenckich.

2

Jeśli zauważymy, że towar jest wadliwy, musimy o tym poinformować sprzedawcę w okresie do dwóch miesięcy od daty stwierdzenia wady.

3

Reklamacja powinna być złożona na piśmie, najlepiej z potwierdzeniem daty jej złożenia. Wiele sklepów udostępnia w tym celu własne protokoły reklamacyjne. Jeśli sklep nie posiada odpowiedniego druku, musimy napisać reklamacje sami. Należy w niej podać dane osobowe, datę zgłoszenia reklamacji oraz nazwę towaru. Następnie należy opisać wykryte wady oraz podać datę ich ujawnienia się. Reklamacja powinna również precyzować, czy żądamy naprawy produktu czy jego wymiany.

4
Nie należy zapominać o ustaleniu ze sprzedawcą terminu realizacji reklamacji.
?

Wskazówki
* Reklamację i potwierdzenie jej złożenia najlepiej mieć na piśmie.
* Jeśli po 14 dniach sprzedawca nie odpowie na reklamację oznacza to, że ją uznał.
* W razie problemów z przebiegiem procedury reklamacyjnej należy zgłosić się do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów.

!

Uwaga!
* Wybór: naprawa czy wymiana towaru zależy od kupującego.
* Jeśli po upływie wyznaczonego czasu sprzedawca nie naprawi lub nie wymieni towaru, można odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy.
* Reklamacje obowiązują również w przypadku towarów z wyprzedaży, ponieważ cena nie wpływa na prawo do reklamacji. W pierwszej kolejności musimy jednak zażądać naprawy lub wymiany uszkodzonego produktu, a to w przypadku wyprzedaży posezonowych może okazać się niemożliwe.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (20)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

Robert
13.04.2020
Co do reklamowania butów, to warto zawsze dodawać opinię rzeczoznawcy jak pisał już kolega Sowka.
Sowka
07.04.2020
Ja do reklamacji zwykle dodaję jeszcze opinię rzeczoznawcy, oczywiście do tych droższych par butów, bo inaczej to się trochę mija z celem. Ja zwykle dorzucam opinię lokalnego, Rzeczoznawcy do swoich reklamacji.
Sowa
09.03.2020
Tak jak Troczek pisze, dodawanie opinii rzeczoznawcy jest bardzo pomocne w kwestii uzyskania pozytywnej opinii rzeczoznawcy (słyszałem, żę Maj jest dobry), ale nie zapominajmy o tym, że to musi mieć faktyczną wadę produkcyjną, a nie rozedrzeć but na czymś i potem mówić, że to wina materiału.
Troczek
13.02.2020
Ja korzystałam z usług rzeczoznawców, mogę ich polecić z całego serca. Naprawdę miła i fachowa obsługa, a panowie znają się na rzeczy :)
moniaaa
11.02.2020
A polecicie może kogoś dobrego?
Monika
06.02.2020
Moniaaa, możesz skorzystać z pomocy rzeczoznawcy. Jest sporo ofert. Od siebie mogę dodać, że byłam w podobnej sytuacji i bardzo pomogli.
Troczek
03.02.2020
moniaaa, jezeli jestes pewna, że to wada producenta, to możesz udać się do rzeczoznawcy i z jego opinią się odwoływać.
Pepper
01.02.2020
moniaaa, możesz zgłosić się do rzeczoznawcy po opinię. Ja w podobnej sytuacji korzystałam, bardzo dobrze mi się współpracowało.
moniaaa
30.01.2020
Reklamowałam buty synka, miały być wodoodporne, a przemokły po drugim spacerze po deszczu, a sklep uznał, że to z powodu niewłaściwej konserwacji i tyle w temacie. Spróbowałabym się odwołać, ale nie mam pojęcia, jak inaczej niby mam opisać wadę. Macie jakieś rady?
karolo123
25.02.2016
Czy trzeba być osobą pełnoletnią żeby oddać buty na gwarancje ?