rodzina w sklepie

Jak robić zakupy z dzieckiem?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Zakupy z kilkulatkiem bywają bardzo uciążliwe. Niektóre mamy porównują je wręcz do koszmaru. Maluch sięga na półki, ściąga produkty, ucieka. A kiedy tylko zobaczy słodycze w kolorowych opakowaniach lub zabawki, robi wszystko, by przekonać mamę do zakupu. Czy jesteś skazana na taki scenariusz wspólnych zakupów? Dowiedz się, co zrobić, by przebiegały sprawniej i bez nerwów.
1
Ustal zasady

Przed pójściem do sklepu ustal z dzieckiem pewne zasady. Powiedz, jakiego zachowania oczekujesz („w sklepie nie biegasz, nie krzyczysz, trzymasz się blisko mnie”). Umówcie się, że jeśli będzie grzeczne, czeka je nagroda. Może to być np. wyjście na plac zabaw.
2
Trzymaj się listy

Dzieci rozrabiają w sklepie, bo się nudzą. Dlatego przed wyjściem z domu zrób listę rzeczy, które chcesz kupić, i trzymaj się jej. Nie krąż bez sensu między półkami, nie oglądaj nowości, nie zatrzymuj przy stoiskach promocyjnych. Zostaw to na czas, gdy będziesz sama.
3
Znajdź zajęcie dla dziecka

Poproś swoją pociechę, by pomogła ci pchać wózek lub wkładała do niego produkty, które wybrałaś. Dzięki temu poczuje się ważna.
4
Omijaj półki z zabawkami i słodyczami

Nie zbliżaj się do towarów, które mogą spodobać się dziecku. Po co narażać je na pokusy?
5
Pochwal za dobre zachowanie

Gdy zakupy przebiegły spokojnie, pochwal dziecko. Powiedz, że bardzo ci się podobało jego zachowanie w sklepie. I nagródź go zgodnie z obietnicą.

Powiązane porady

niegrzeczne dziecko
Pinokio
rozmowa z dzieckiem

Komentarze (0)

* Pola wymagane