osroga piętowa

5 domowych sposobów na ostrogi piętowe

interion - specjalista Tipy.pl
osroga piętowa
1 z 6
Ostroga piętowa powstaje na skutek przewlekłego stanu zapalnego w okolicy kości piętowej. Ból pięty (z tyłu lub w środku) odczuwalny jest najpierw przy chodzeniu, ale z czasem przybiera na sile i nie ustępuje nawet, gdy siedzisz lub leżysz. Ból najczęściej łagodzimy środkami przeciwbólowymi i fizjoterapią. Okazuje się jednak, że istnieją również domowe sposoby na ostrogi piętowe. Jakie? Dowiesz się z tej porady.
1
sposoby na ostrogi piętowe - krok 1
Odpowiednie obuwie

Unikaj chodzenia na całkiem płaskich obcasach i w butach o twardej podeszwie. Dodatkowo, żeby odciążyć pięty, pomyśl o noszeniu wkładek żelowych lub podpiętek ortopedycznych.
2
sposoby na ostrogi piętowe - krok 2
Okład z lodu

Gdy dokucza ci silny ból pięty, przyłóż do niej bardzo zimny okład. Możesz zawinąć kilka kostek lodu w cienki, bawełniany ręcznik. Powtarzaj tę czynność za każdym razem, kiedy pojawia się ta dolegliwość.
3
sposoby na ostrogi piętowe - krok 3
Masaż aromatyczny

Ostrogę możesz próbować delikatnie rozmasować. Zabieg powinien trwać kilka minut. Do łagodzącego ból masażu warto wykorzystać odrobinę oliwy z oliwek zmieszanej z olejkiem lawendowym lub majerankowym.
4
sposoby na ostrogi piętowe - krok 4
Zabieg borowinowy

Rozdrobnij kostkę borowinową i wymieszaj ją z ciepłą wodą – do uzyskania jednolitej masy. Naczynie z masą umieść nad garnkiem gotującej się wody i ogrzej ją do temperatury ciała. Tak przygotowaną borowinę nałóż na chorą piętę, po czym owiń stopę bandażem elastycznym i ręcznikiem lub kocem, aby zminimalizować utratę ciepła.

Okład należy trzymać przez dwadzieścia minut. Tę terapię należy powtarzać raz dziennie.
5
sposoby na ostrogi piętowe - krok 5
Nacieranie chrzanem

Zetrzyj na tarce odrobinę korzenia chrzanu. Otrzymanymi wiórkami dokładnie natrzyj bolące pięty. Zabieg należy przeprowadzić tuż przed położeniem się do łóżka.

Unikniesz podrażnienia skóry, jeżeli przed nacieraniem zabezpieczysz ją tłustym kremem. Nacieranie przyniesie rezultat po przynajmniej miesiącu stosowania.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (19)

* Pola wymagane

aniami
25.06.2018
Mam ostrogę 5 lat, robiłam zabiegi lasera, ultradźwięków, pola magnetycznego... wszystko dawało ulgę dosłownie na chwilę:/ Koleżanka poleciła mi zabieg falą uderzeniową i u mnie sprawdziło się. Po pięciu zabiegach od ponad roku problem nie wrócił.
Manolo
03.05.2018
A ja znam taki sposób: obłożyć piętę skórą ze świńskiej słoniny, na to folia, na noc.Trzymać dopóki opatrunek stwardnieje, proszę spróbować. Znajomemu pomogło na długo, a już nie mógł chodzić.
Basia
29.10.2017
cwiczenie na ostroge .stojac twarza przed sciana przyjmujemy pozycje taka jakbysmy chcieli ja przesunac rece mamy prosto dlonie oparte o sciane nastepnie jedna stope wysuwamy do listwy przypodlogowej druga wysowamy maksymalnie do tylu cala stopa trzymamy tak dlugo az poczujemy ulge i zmieniamy powta
Beata
27.10.2017
Pomogły okladu z octu i ortopeda kazał mi chodzić w butach, które używa się do biegania, ponieważ maja taka specjalna membranę ktora zabezpiecza przed mikrourazami drobnych kostek śródstopia .
Beata
27.10.2017
Lekarz mi powiedział ze ostrogę mozna operować, ale jest to zabieg który jest wskazany tylko wtedy gdy wykorzystano wszystkie inne mozliwosci, bo pieta bardzo źle i dlugo sie goi a ostroga szybko dorasta. Przeszlam 10 zabiegow fali udezeniowej, ból niedoopisania, właściwie nie pomogło .
Halina
25.09.2017
kretyn nie kretyn ale ja zrobilam i pomoglo,polecam

Jurek
02.02.2017
Re: ~Izold
U mnie to wyglądało tak, że chirurg przepisał mi krążki pod pięty -do butów. Bo nie mogłem chodzić. Tzn. chodziłem z bólem w piętach. Był to silny ból, przy chodzeniu po ulicy, w pracy lub w domu. Znajoma poleciła mi kurację moczem. Tzn., codziennie nacierałem pięty swoim moczem, mocz musiał zostać wchłonięty. Przeważnie robiłem to wieczorem. Nie pamiętam ile minut. Ale na pewno kilka. Może 5, może więcej. Później nie wcierałem tylko moczyłem, wlewałem go do głębokiego talerza. Po ok. 10 dniach tupnąłem nogą o podłogę. Było słychać ''chrup !''. Zabolało. Zrobiłem to jedną i drugą nogą. I... I nie mam ostróg. Później poczułem ulgę przy chodzeniu. Pracowałem często na stanowiskach, które wymagają sporo chodzenia (transport, handel, broker, wyjazdy za granicę -z bagażami, itp.), i gdyby to świństwo było, to nie mógł bym chodzić kilometrami. Robiłem po ok. 22 i 40 latach rentgen -po upadku - i nic nie wykazało. Żadnych ostróg. Teraz, jakieś 3 lata temu poczułem ból w stopie. Oho ! Ostroga się buduje. Wszystko przez siedzenie przy komputerze. Nie czekałem na większy ból, znowu walnąłem piętą o podłogę i znowu chodzę bez bólu. Tym razem nie moczyłem nogi, bo to było jeszcze b. świeże.
Życzę udanego pozbycia się ostrogi.
Pozdrawiam
Jurek
Retoryk krakowski
13.01.2017
10 lat walki z bólem,jonoforezy,magnetroniki,ultradźwięki,tensy,lasery,terapie manualne,fale uderzeniowe i jaki efekt?
Końcowy efekt to masę zmarnowanego czasu, kilka tysięcy w plecy i pogorszający się stan z roku na rok.
Aż któregoś razu los się do mnie uśmiechną i sam odkryłem czym to cholerstwo leczyć.
Dziwi mnie to że nikt jeszcze nie odkrył takiego działania tej rośliny,a przeszukałem cały internet pod tym kontem.
Izold
14.11.2016
Panie Jerzy kiedy ustępuje ból ,czy przy tym tupnięciu on jeszcze jest? Już 8 dni stosuję te okłady a ból nie ustępuje i nasila się gdy dłużej pochodzę. Najbardziej obawiam się tego tupnięcia a co jeśli nic nie usłyszę żadnego chrupnięcia
Krycha
09.11.2016
jak przygotować miksture z czosnku na ostrogi piętowe