osroga piętowa

5 domowych sposobów na ostrogi piętowe

interion - specjalista Tipy.pl
osroga piętowa
1 z 6
Ostroga piętowa powstaje na skutek przewlekłego stanu zapalnego w okolicy kości piętowej. Ból pięty (z tyłu lub w środku) odczuwalny jest najpierw przy chodzeniu, ale z czasem przybiera na sile i nie ustępuje nawet, gdy siedzisz lub leżysz. Ból najczęściej łagodzimy środkami przeciwbólowymi i fizjoterapią. Okazuje się jednak, że istnieją również domowe sposoby na ostrogi piętowe. Jakie? Dowiesz się z tej porady.
1
sposoby na ostrogi piętowe - krok 1
Odpowiednie obuwie

Unikaj chodzenia na całkiem płaskich obcasach i w butach o twardej podeszwie. Dodatkowo, żeby odciążyć pięty, pomyśl o noszeniu wkładek żelowych lub podpiętek ortopedycznych.
2
sposoby na ostrogi piętowe - krok 2
Okład z lodu

Gdy dokucza ci silny ból pięty, przyłóż do niej bardzo zimny okład. Możesz zawinąć kilka kostek lodu w cienki, bawełniany ręcznik. Powtarzaj tę czynność za każdym razem, kiedy pojawia się ta dolegliwość.
3
sposoby na ostrogi piętowe - krok 3
Masaż aromatyczny

Ostrogę możesz próbować delikatnie rozmasować. Zabieg powinien trwać kilka minut. Do łagodzącego ból masażu warto wykorzystać odrobinę oliwy z oliwek zmieszanej z olejkiem lawendowym lub majerankowym.
4
sposoby na ostrogi piętowe - krok 4
Zabieg borowinowy

Rozdrobnij kostkę borowinową i wymieszaj ją z ciepłą wodą – do uzyskania jednolitej masy. Naczynie z masą umieść nad garnkiem gotującej się wody i ogrzej ją do temperatury ciała. Tak przygotowaną borowinę nałóż na chorą piętę, po czym owiń stopę bandażem elastycznym i ręcznikiem lub kocem, aby zminimalizować utratę ciepła.

Okład należy trzymać przez dwadzieścia minut. Tę terapię należy powtarzać raz dziennie.
5
sposoby na ostrogi piętowe - krok 5
Nacieranie chrzanem

Zetrzyj na tarce odrobinę korzenia chrzanu. Otrzymanymi wiórkami dokładnie natrzyj bolące pięty. Zabieg należy przeprowadzić tuż przed położeniem się do łóżka.

Unikniesz podrażnienia skóry, jeżeli przed nacieraniem zabezpieczysz ją tłustym kremem. Nacieranie przyniesie rezultat po przynajmniej miesiącu stosowania.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Uszkodzenie splotu ramiennego – ćwiczenia.
Ćwiczenia na nadgarstki
ścięgno achillesa ból

Podobne porady

Komentarze (17)

* Pola wymagane

Basia
29.10.2017
cwiczenie na ostroge .stojac twarza przed sciana przyjmujemy pozycje taka jakbysmy chcieli ja przesunac rece mamy prosto dlonie oparte o sciane nastepnie jedna stope wysuwamy do listwy przypodlogowej druga wysowamy maksymalnie do tylu cala stopa trzymamy tak dlugo az poczujemy ulge i zmieniamy powta
Beata
27.10.2017
Pomogły okladu z octu i ortopeda kazał mi chodzić w butach, które używa się do biegania, ponieważ maja taka specjalna membranę ktora zabezpiecza przed mikrourazami drobnych kostek śródstopia .
Beata
27.10.2017
Lekarz mi powiedział ze ostrogę mozna operować, ale jest to zabieg który jest wskazany tylko wtedy gdy wykorzystano wszystkie inne mozliwosci, bo pieta bardzo źle i dlugo sie goi a ostroga szybko dorasta. Przeszlam 10 zabiegow fali udezeniowej, ból niedoopisania, właściwie nie pomogło .
Halina
25.09.2017
kretyn nie kretyn ale ja zrobilam i pomoglo,polecam

Jurek
02.02.2017
Re: ~Izold
U mnie to wyglądało tak, że chirurg przepisał mi krążki pod pięty -do butów. Bo nie mogłem chodzić. Tzn. chodziłem z bólem w piętach. Był to silny ból, przy chodzeniu po ulicy, w pracy lub w domu. Znajoma poleciła mi kurację moczem. Tzn., codziennie nacierałem pięty swoim moczem, mocz musiał zostać wchłonięty. Przeważnie robiłem to wieczorem. Nie pamiętam ile minut. Ale na pewno kilka. Może 5, może więcej. Później nie wcierałem tylko moczyłem, wlewałem go do głębokiego talerza. Po ok. 10 dniach tupnąłem nogą o podłogę. Było słychać ''chrup !''. Zabolało. Zrobiłem to jedną i drugą nogą. I... I nie mam ostróg. Później poczułem ulgę przy chodzeniu. Pracowałem często na stanowiskach, które wymagają sporo chodzenia (transport, handel, broker, wyjazdy za granicę -z bagażami, itp.), i gdyby to świństwo było, to nie mógł bym chodzić kilometrami. Robiłem po ok. 22 i 40 latach rentgen -po upadku - i nic nie wykazało. Żadnych ostróg. Teraz, jakieś 3 lata temu poczułem ból w stopie. Oho ! Ostroga się buduje. Wszystko przez siedzenie przy komputerze. Nie czekałem na większy ból, znowu walnąłem piętą o podłogę i znowu chodzę bez bólu. Tym razem nie moczyłem nogi, bo to było jeszcze b. świeże.
Życzę udanego pozbycia się ostrogi.
Pozdrawiam
Jurek
Retoryk krakowski
13.01.2017
10 lat walki z bólem,jonoforezy,magnetroniki,ultradźwięki,tensy,lasery,terapie manualne,fale uderzeniowe i jaki efekt?
Końcowy efekt to masę zmarnowanego czasu, kilka tysięcy w plecy i pogorszający się stan z roku na rok.
Aż któregoś razu los się do mnie uśmiechną i sam odkryłem czym to cholerstwo leczyć.
Dziwi mnie to że nikt jeszcze nie odkrył takiego działania tej rośliny,a przeszukałem cały internet pod tym kontem.
Izold
14.11.2016
Panie Jerzy kiedy ustępuje ból ,czy przy tym tupnięciu on jeszcze jest? Już 8 dni stosuję te okłady a ból nie ustępuje i nasila się gdy dłużej pochodzę. Najbardziej obawiam się tego tupnięcia a co jeśli nic nie usłyszę żadnego chrupnięcia
Krycha
09.11.2016
jak przygotować miksture z czosnku na ostrogi piętowe
Jerzy
24.10.2016
Miałem 28 lat i stwierdzone przez chirurga ostrogi. Kazał mi kupić w aptece kółka do butów i kłaść pod piętę. I tam różne maści. Znajoma poleciłam i zielarkę. Zielarka kazała mi smarować pięty moczem.Przez ok. 10 dni. Pięty musiały być dobrze namoczone. Stosowałem kompresy z gazy. Później kazała mi mocno piętą tupnąć o podłogę. Zrobiłem tak. Coś chrupnęło w jednej i drugiej pięcie. I.... I ostróg NIE ma. Tzn. one zostały odłączone od pięty i stopniowo się wchłaniały. Później nigdy nie dokuczały. Dopiero po przejściu na emeryturę, więcej odpoczywałem. W wieku 69 lat, zaczęło mi się coś pojawiać. Ale.... Ale, ja dużo leżałem: po obiadku, przy telewizorze, po podwieczorku, itp. Lenistwo ! Powtórzyłem zabieg. Tylko mocz trzymałem kilka dni, bo świeże ostrogi. Znowu chrupnęło i.... I mam spokój kilka lat. :) RUCH jest zawsze wskazany. W każdym wieku. Pozdrawiam Jerzy
grazka55520
26.09.2016
witam,miałam rowniez dolegliwości związane z ostrogą i wyleczyłam ją okładami ze skóry od słoniny.Przeczytałam o tej metodzie w internecie i początkowo nie wierzyłam w taką kurację.Ale gdy metody typu laser,itp. nie pomogły, przez kolejne 10 dni przykładałam na noc skórę od słoniny ,.I od tego czasu nie wiem co to ból pięty.