haluks

Leczenie haluksów moksą - na czym polega?

interion - specjalista Tipy.pl
Haluks to zniekształcenie występujące w okolicach stawu dużego palucha stopy. Ma ono postać narośli, którą tworzą złogi o charakterze chrząstkowym. Pod wpływem ucisku pozostałe palce stopy przyjmują nieprawidłowe ułożenie, a ich uciśnięte i zdeformowane stawy powodują powstawanie stanów zapalnych, wywołujących ból i kłopoty z chodzeniem.
1
Przyczyny

Przyczyną powstawania haluksów mogą być skłonności genetyczne oraz długotrwałe noszenie ciasnego obuwia, zwłaszcza ze spiczastymi noskami i na wysokich obcasach. Kolejnym powodem jest otyłość powodująca mechaniczny nacisk na stopę.
2
Jak można pozbyć się haluksów?

Najlepiej zgłosić się do lekarza, gdy dopiero się formują i stosować się do jego zaleceń. Obecnie można wybierać pomiędzy ingerencją chirurgiczną lub metodami medycyny naturalnej, które są mniej inwazyjne.
3
Na czym polega terapia moksą?

Moksa to rodzaj cygara z ziół o złożonym składzie, którego głównym składnikiem jest piołun chiński. Na szczycie haluksa stawia się mały kopczyk z ziół, wcześniej podpalony, w wyniku czego następuje punktowe oparzenie skóry. Przed zabiegiem wykonuje się miejscowe znieczulenie.

Po wykonanym zabiegu pacjent już od następnego dnia w domu co wieczór przez 30 sekund ogrzewa chore miejsce zapaloną moksą. Na cykl leczniczy składa się zwykle do 3 zabiegów w kolejnych latach.
4
Leczenie moksą powinno się wykonywać latem, ze względu na konieczność noszenia otwartego obuwia, nieuciskającego bezpośrednio leczonego miejsca. Skuteczność zabiegu zależna jest od indywidualnej wrażliwości organizmu.

Powiązane porady

ból pleców
Objawy przepukliny kręgosłupa
opuchnięte palce u rąk

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane