Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kości, Stawy i Mięśnie > Leczenie haluksów moksą - na czym polega?

Leczenie haluksów moksą - na czym polega?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Haluks to zniekształcenie występujące w okolicach stawu dużego palucha stopy. Ma ono postać narośli, którą tworzą złogi o charakterze chrząstkowym. Pod wpływem ucisku pozostałe palce stopy przyjmują nieprawidłowe ułożenie, a ich uciśnięte i zdeformowane stawy powodują powstawanie stanów zapalnych, wywołujących ból i kłopoty z chodzeniem.
1
Przyczyny

Przyczyną powstawania haluksów mogą być skłonności genetyczne oraz długotrwałe noszenie ciasnego obuwia, zwłaszcza ze spiczastymi noskami i na wysokich obcasach. Kolejnym powodem jest otyłość powodująca mechaniczny nacisk na stopę.
2
Jak można pozbyć się haluksów?

Najlepiej zgłosić się do lekarza, gdy dopiero się formują i stosować się do jego zaleceń. Obecnie można wybierać pomiędzy ingerencją chirurgiczną lub metodami medycyny naturalnej, które są mniej inwazyjne.
3
Na czym polega terapia moksą?

Moksa to rodzaj cygara z ziół o złożonym składzie, którego głównym składnikiem jest piołun chiński. Na szczycie haluksa stawia się mały kopczyk z ziół, wcześniej podpalony, w wyniku czego następuje punktowe oparzenie skóry. Przed zabiegiem wykonuje się miejscowe znieczulenie.

Po wykonanym zabiegu pacjent już od następnego dnia w domu co wieczór przez 30 sekund ogrzewa chore miejsce zapaloną moksą. Na cykl leczniczy składa się zwykle do 3 zabiegów w kolejnych latach.
4
Leczenie moksą powinno się wykonywać latem, ze względu na konieczność noszenia otwartego obuwia, nieuciskającego bezpośrednio leczonego miejsca. Skuteczność zabiegu zależna jest od indywidualnej wrażliwości organizmu.
Jak leczyć płaskostopie?
4 domowe sposoby na haluksy i obrzęk stawów
Jak zapobiec bólom stawów?
Herbata tymiankowa na choroby stawów
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się haluksów?
 1.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Judyta - 2017-08-09
Mi żadne inne metody nie pomagają, tylko aparat na noc Marcin. Polecam!
 
Haluks to choroba zwyrodnieniowa stopy. Polega na zmianie ustawienia palucha stopy, który odchyla się w stronę drugiego...
Jak złagodzić ból haluksów?
Haluks to choroba zwyrodnieniowa stopy. Polega na zmianie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt