kiszenie buraków

Jak kisić buraki?

przepisykulinarneprzepisykulinarne - specjalista Tipy.pl
kiszenie buraków
1 z 4
Barszczyk z własnych kiszonych buraków smakuje wyśmienicie nie tylko podczas Wigilii. Tym sposobem barszcz przygotowywały nasze mamy i babcie. Trudno zaprzeczyć, że tak przygotowany był dla nas prawdziwym niebem w gębie. Żaden barszcz z torebki nie jest w stanie zastąpić tego niepowtarzalnego smaku. Wbrew pozorom nie jest trudny w wykonaniu, wystarczy jedynie przestrzegać ściśle określonych reguł. Poniżej dowiesz się jak ukisić buraki na barszcz czerwony.
P

* buraki
* słoiki
* przegotowana woda
* kawałek chleba żytniego
* gaza

1
skrobanie buraków
Buraki oskrobać, wymyć, a następnie pokroić w cienkie krążki.
2
kiszenie buraków
Pokrojone buraki włożyć do słoja, dodać kawałeczek żytniego chleba i zalać przegotowaną wodą.
3
kiszenie buraków
Postawić w ciepłym miejscu, przykryte gazą. Buraki muszą być czerwone i słodkie - ćwikłowe nie nadają się do kiszenia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Smażenie karpia
Tatar z wołowiny
Ryba w cieście

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

iga
02.08.2016
ile czasu moga stac kiszone buraki w sloikach czy tak jak kiszone ogorki
pytam bo nie wiem
09.12.2015
Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale czy w tym przepisie chodzi tylko o kiszenie burakow?
Czy tez o kiszenie ich i pozniej sos ktory sie podczas kiszenia wytworzy to jest ten oczekiwany barszcz?
Alam
09.12.2015
Ja dodaje czosnek, lodygi suchego kopru, korzen chrzanu, sol i na wierzch daje kromke razowego chleba.Pychotka!
Ya
09.12.2015
Buraki obrac, pokroic w plasterki, zalac przegotowana woda (1 kg burakow, 1 litr wody, 1 lyzka soli) dodajac 2-3 zabki czosnku, 2 liscie laurowe, kilka ziaren ziela angielskiego i kilka ziaren pieprzu. Bez chleba razowego i tak sie ukisza.
polak emigrant
09.12.2015
tak to jest kiedy niedouczona blondyneczka zaczyna przepisywac internet :) jaki serwis takie porady... doczytaj dziecko o buraku cwiklowym i nie troluj
tedi
09.12.2015
Kto wynalazl taki przepis buraki ( nie cwiklowe ), TO JAKIE nadaja sie na barszc?
Robie to od x czasu, po ukiszeniu pije po pol szklanki kazdego dnia dla zdrowotnosci
Warto dodac ze sporzadzony na goraco jest erg lekker
Koko
09.12.2015
Mogą być buraki zielone i słone?? Gdzie ja zimą dostanę buraki czerwone i słodkie??
milo
09.12.2015
nie lubie kiszonego barszczu. Smakuje mi bardzo barszcz zwyczajny albo Ukraiński lub Rosyjski. Te ostatnie sa zupami bardzo treściwymi, którymi mozna się najeśc.
Zuza
23.11.2015
W żadnym wypadku nie dodawać chleba! Warto za to dodać kminek i czosnek, zalać wodą i zostawić na kilka dni w ciepłym miejscu. Pyszny zarówno do barszczu jak i do picia na surowo (bomba witaminowa).
Drwina
13.10.2015
"Buraki muszą być czerwone..." ćwikłowe się nie nadają..." Widocznie pastewne trzeba malować jak u Smolenia ziemniaki na pomidory, "Z tyłu sklepu". Kochany autorze, zastanów się co piszesz - może najpierw wytrzeźwiej.