uderzenia gorąca

Domowe sposoby na uderzenia gorąca i bóle głowy

interion - specjalista Tipy.pl
uderzenia gorąca
1 z 8
Uderzenia gorąca, skoki ciśnienia, napadowe bóle głowy. Te dolegliwości najczęściej zaczynają się nasilać, gdy wchodzimy w okres menopauzy. Nie musimy załamywać rąk, ani od razu sięgać po tabletkę. Natura ma dla nas wiele domowych sposobów, które pomogą złagodzić niekorzystne skutki wahań hormonów, stresu i zmęczenia.
1
Polewanie nóg chłodną wodą

Pomaga na napięciowe bóle głowy. Zaczynając od prawej nogi, prowadź strumień wody od małego palca przez zewnętrzną krawę­dź stopy do pięty, w górę po bocznej stronie łydki aż do dołu podkolanowego. Polewaj to miejsce przez 1–2 sekundy, a potem wróć strumieniem po wewnętrznej stronie łydki do pięty. To samo zrób z lewą nogą. Następnie znowu polewaj prawą i lewą nogę – pięta, zewnętrzny bok łydki, przód kolana (przez 1–2 sekundy), udo, znowu przód kolana, w dół (wzdłuż kości piszczelowej), duży palec. Po zakończeniu zabiegu strząśnij ręką wodę z nóg i przez kilka minut wykonuj ruchy rozgrzewające (np. w przód i w tył), aż poczujesz przyjemne ciepło.
2
Uciskanie okolicy gruczołu tarczowego

Może pomóc w zmniejszeniu uderzeń gorąca towarzyszących przekwitaniu. Połóż obie dłonie na karku kciukami do przodu. Pochyl nieco głowę i postaraj się rozluźnić mięśnie szyi. Połóż kciuki na szyi i uciśnij delikatnie lewą i prawą stronę tarczycy (równocześnie). Powtórz 5 razy. Zabieg wykonuj rano i wieczorem. Pamiętaj, że zawsze w przypadku gruczołu tarczowego ucisk powinien być bardzo delikatny.
3
Swobodne, głębokie oddychanie

Wykazano, że może obniżać występowanie uderzeń gorąca nawet o 50 procent! Usiądź wygodnie, zamknij oczy, rozluźnij mięśnie. Powoli wdychaj i wydychaj powietrze przez nos przez 10–20 minut.
4
art/2015/22740_VSzQvE.jpg
Relaksujące herbatki ziołowe

Sprawdzą się, gdy ból głowy ma związek ze stresem, nadmiarem bodźców w otoczeniu, przepracowaniem i przeciążeniem fizyczno-psychicznym. Dzięki olejkom eterycznym korzystnie wpływają na autonomiczny układ nerwowy i działają uspokajająco. Pij je 1–2 razy dziennie.
Herbatka nr 1: 1,5 łyżeczki suszonych listków melisy zalej szklanką wrzątku, parz pod przykryciem ok. 10 minut; przecedź. Herbatka nr 2 (o mocniejszym działaniu): łyżkę stołową liści melisy zalej szklanką letniej wody; mieszając, ogrzewaj pod przykryciem 30 minut (nie doprowadzając do wrzenia); przecedź. Herbatka nr 3: łyżkę suszonych korzeni kozłka zalej szklanką wrzątku, przykryj, odstaw na 15 minut; przecedź.
5
art/2015/22740_YOnFPX.jpg
Dieta bez ulepszaczy

Układając jadłospis, bazuj na pokarmach w jak najmniejszym stopniu przetworzonych, niezawierających sztucznych dodatków, np. glutaminianu monosodowego (mogą sprzyjać występowaniu bólów głowy, jak i nasilać dolegliwości menopauzalne). Sięgaj po sezonowe warzywa i owoce (które nie są przewożone z daleka i nie muszą być poddawane różnym „zabiegom” konserwującym), produkty pełnoziarniste (z mąki nieoczyszczonej, zawierającej wszystkie części rozdrobnionego ziarna, a przez to dużo błonnika, witamin i minerałów), naturalne jogurty, chudy drób. Unikaj nadmiaru soli, gdyż jej duża ilość może prowokować bóle głowy.
6
art/2015/22740_cb0v77.jpg
Chłodne lub ciepłe okłady

Zarówno jedne, jak i drugie mogą przynieść ulgę, gdy pęka ci głowa – wypróbuj te, które bardziej ci odpowiadają. Zwilż ręcznik chłodną wodą i włóż do zamrażalnika na kilka minut. Następnie połóż na karku. Nie ma poprawy? Być może, w twoim przypadku sprawdzi się ciepło. Weź nowy ręcznik i zmocz go w gorącej wodzie, wykręć, umieść na karku (aż się oziębi).
7
art/2015/22740_Gd45KB.jpg
Ściskanie płatków uszu

Według specjalistów od akupresury uśmierzy ból głowy każdego rodzaju. Kciukami i palcami wskazującymi ujmij płatki obu uszu jednocześnie i uciśnij mocno na 1–2 min (nawet jeśli jest to bolesne).
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie